
بروزرسانی: 26 خرداد 1404
میلیون ها قطعه با «تضادهای شدید» برای بازسازی موزه IM Pei
استودیوی لس آنجلس Milliøns بال شرقی موزه هنر اورسون در ایالت نیویورک را که توسط معمار IM Pei طراحی شده است، با معرفی مواد بازتابنده و رنگارنگ به فضای زیرزمینی به روز کرد.
موزه هنر اورسون (The Everson) که در سیراکیوز واقع شده و در سال 1968 تکمیل شد، شامل سه طبقه از حجم های بتنی به هم پیوسته است که در اطراف یک دهلیز مرکزی سازماندهی شده اند و شامل مجموعه ای از هنر و سرامیک عمدتا آمریکایی است.

Milliøns ابتدا قرار بود کافه جدید لوئیز را برای موزه طراحی کند، اما این پروژه پس از گفتگو با بنیانگذاران استودیو، Zeina Koreitem و جان می و مدیر موزه الیزابت دانبار، گسترش یافت و کل بال شرقی را در بر گرفت.
بال شرقی در یک حجم مستطیلی نازک متصل به یک طرف بنا قرار دارد و شامل فضای زیرزمینی است که توسط دهلیز به بالکن طبقه دوم متصل می شود.

این تیم گفت: «طراحان از شاهکار بی رحمانه Pei الهام گرفتند، و به طور خاص از روشی که انبوه اورسون تضاد شدیدی از تاریکی و روشنایی ایجاد می کند.
کافه و گالری آتریوم را در طبقه دوم احاطه کرده اند، در حالی که فضاهای اداری، فضای باز و کتابخانه در سطح پایینی قرار دارند.
میلیون ها نه تنها نور بیشتری را در سرتاسر بال گنجاندند، بلکه به دنبال پراکندگی ترکیبی از برنامه ها در سراسر فضا بودند، که در ابتدا بین گالری های عمومی و فضای خصوصی برای کارکنان موزه تقسیم شده بود.

این تیم توضیح می دهد: «بال شرقی همیشه رابطه ای مبهم با بقیه موزه داشته است. طبقه بالا برای عموم قابل دسترسی است، اما طبقه پایین فقط برای کارکنان قابل دسترسی است، علیرغم این واقعیت که آنها هم از نظر بصری و هم از نظر صوتی، توسط یک آتریوم دو ارتفاع به نام Mather Court به هم متصل هستند. »
توسعه مجدد سطح پایین را به یک فضای نیمه عمومی برای رویدادها و نمایشگاه ها تبدیل می کند و در عین حال یک کتابخانه تحقیقاتی جدید و دفاتر کارمندان بازسازی شده ایجاد می کند. »

برای جبران تاریکی سطح زیرزمینی، استودیو سطوح و مواد رنگارنگ و منعکس کننده را در سراسر بال ادغام کرد.
این استودیو گفت: «ما می خواستیم بین بافت های خام و غیراشباع موجود و بافت های بازتابنده و فوق اشباع شده، تضادی ایجاد کنیم.
ما دوست داریم با رنگ به عنوان یک نوع پرداخت حجمی کار کنیم تا به عنوان یک لایه ثانویه یا سطحی. »
این استودیو برای دستیابی به این اثر، دو "برج شیشه ای" بین سازه بتنی Mather Court ایجاد کرد.
این برج ها بخشی از مجموعه ای از 4000 اشیاء سرامیکی را نشان می دهند که توسط کلکسیونر سرامیک لوئیز روزنفیلد اهدا شده است، که سرامیک ها را با این یادداشت که قرار است توسط عموم استفاده شود، نه فقط نمایش داده شود، به پروژه داده است.
این تیم گفت: «طراحی حول مجموعه ای از برج های شیشه ای دو طبقه است که مجموعه روزنفیلد را در خود جای داده و نور را به فضا می آورد.
برج ها دارای قفسه های باز هستند که به بازدیدکنندگان کافه اجازه می دهد به هر شی سرامیکی که می خواهند بخورند یا بنوشند، دسترسی داشته باشند و آن را انتخاب کنند - که به ندرت خطوط بین هنر و مخاطب محو می شود. »

در سطح پایین تر، پرده های شفاف و آمبره طراحی شده با همکاری هنرمند پاریسی جاستین مورین و چاپ شده توسط 4 Spaces به عنوان جداکننده اتاق نصب شد.
میزهای سفارشی Milliøns قفسه کتاب پایینی را می سازند، در حالی که استودیو مبلمان اصلی دیگر طراحان متعدد، از جمله Eero Saarinen و Charles and Ray Eames را که توسط Pei مشخص شده بود، بازسازی کرد.

Milliøns همچنین میزهایی با رنگ پاستلی برای کافه کوچک طبقه بالا طراحی کرد که توسط Jonathan Olivares کارگردان Knoll با صندلی های Olivares بنفش روشن جفت شد.
یک دیوار کرومی بازتابنده دیوار پشتی کافه را که در آن بازدیدکنندگان سفارشات خود را ثبت می کنند و یک پیشخوان کرومی منطبق فضا را تقسیم کرده است.

این پروژه همچنین شامل به روزرسانی هایی در نمای بیرونی ساختمان بود، جایی که تیم نما را «برای آشکار ، رنگ صورتی آن» تمیز کردند، سنگ فرش های اصلی را بازسازی کردند و یک دیوار را با کاشت های صورتی هندسی طراحی شده توسط Milliøns پوشاندند.
این تیم گفت: "در پایان، بسیاری از کارهای جدید بی سر و صدا خود را نشان می دهند، در حالی که از پس زمینه دور می شوند، روشنایی روز را مادی می کنند و کل بال شرقی را متحول می کنند، اما تنها با حداقل تغییرات در رئیس کار اصلی Pei." .
Milliøns یک شرکت معماری و طراحی در لس آنجلس است که توسط جان می و زینا کوریتم در سال 2012 تأسیس شد. این استودیو در مقیاس های مختلفی از جمله ساختمان، مبلمان و کتاب کار می کند.
پروژه های IM Pei در سرتاسر آمریکای شمالی از جمله برجی در مونترال و تالار مشاهیر راک اند رول در کلیولند یافت شده است.
عکاسی از ایوان بان است
اعتبار پروژه:
اهداکننده/گردآورنده: لوئیز روزنفیلد، دالاس، تگزاس
رئیس و مدیر عامل موزه هنرهای اورسون: الیزابت دانبار
متصدی مجموعه روزنفیلد: گارث جانسون
پرده ها: همکاری با جاستین مورین
پارچه و چاپ: 4Spaces، زوریخ
صندلی های کافه: صندلی های Knoll Olivares توسط Jonathan Olivares
میز کافه های جامعه: طراحی شده توسط Milløns (ساخت لس آنجلس توسط کالیفرنیا
(گاری ها)
کتابخانه تحقیقاتی و مبلمان اداری: نسخه اصلی توسط سارینن، نول، برویر و ایمز،
طراحی شده توسط IM PEI – روکش و بازسازی شده توسط Milløns
جداول کتابخانه قابل تنظیم مجدد:طراحی شده توسط Milløns (ساخت لس آنجلس توسط
(گاری های کالیفرنیا)
ساخت برج های منشوری: سیستم نمایش سفارشی FRANK آلمان
ساختار برج های منشوری: سازه های سه هرمی
ساخت فلز قهوه: شرکت کاممتال
طراحی نورپردازی: درک پورتر
منبع: https://www.dezeen.com/2024/08/09/millions-everson-museum-of-art-renovation-im-pei/