اگر تا به حال به شما گفته شده است که تعویض دستگاه قابل اعتمادی که کار نمی کند مقرون به صرفه تر از تعمیر است، یا اگر تا به حال متوجه شده اید که فقط نمایندگی های مجاز می توانند رایانه یا تلفن همراه خراب شما را تعمیر کنند، نیاز به حق تعمیر حرکت
گی گوردون برن می گوید: «به غیر از سنگ ها، هر چیزی شکننده در نهایت می شکند. تنها محافظت ما در برابر محصولات ضعیف، توانایی تعمیر آنها است. گی یکی از اعضای موسس و مدیر اجرایی قدیمی انجمن تعمیرات است، ائتلافی که بیش از یک دهه از سیاست عمومی بهتر در مورد تعمیرات حمایت کرده است.
این حمایت و قانون است که اصرار دارد که شرکتها کتابچه راهنمای تعمیر و قطعات جایگزین را با قیمتهای منصفانه در بازار ارائه کنند، و به قول گروه، این توانایی را میدهند که «قفلهای نرمافزاری را که از تعمیرات جلوگیری میکند دور بزنند» و هنگامی که مصرفکنندگان یا تعمیرگاههای مستقل مسائل را تعمیر میکنند، ضمانتنامهها را لغو کنند. .
چگونه به اینجا رسیدیم و به کجا می رویم؟ اجازه دهید گی آن را برای شما توضیح دهد.
بازسازی کننده: حق تعمیر چیست؟
گی گوردون برن: ما تخمین می زنیم که 90٪ از محصولات موجود در بازار را نمی توان بدون دخالت سازنده تعمیر کرد – اگر اصلاً قابل تعمیر باشند. تولیدکنندگان با فروش محصولات جدید، بدون کمک به مشتریان خود در حفظ محصولات استفاده شده خود، درآمد کسب می کنند. با جلوگیری از تعمیر قطعات الکترونیکی داخلی، انحصار کامل را در اختیار دارند.
همه اینها در آغاز قرن بیست و یکم شروع شد، زمانی که شرکت ها شروع به ارسال مواد تعمیر در وب سایت های خود کردند. هنگامی که آنها چاپ و ارسال کتابچههای راهنما و شماتیک را متوقف کردند، به راحتی میتوان دسترسی به وبسایت را محدود کرد، ابتدا نیاز به ورود به سیستم، سپس با تحمیل دیوار پرداخت و در نهایت با مسدود ، کامل دسترسی شرکتهای تعمیر و مشتریان. همزمان قطعات، ابزار و نرم افزارهای لازم مسدود شد، به طوری که در کمتر از یک دهه انحصار تعمیرات به یک سود مالی بزرگ برای شرکت ها تبدیل شد.
منبع: https://www.remodelista.com/posts/right-to-repair-movement-explained-by-gay-gordon-byrne/