دستگاه هوش مصنوعی Panorámica به هر کسی اجازه می دهد تا یک طراح مکزیکی باشد.

گروه طراحی Panorámica ماشینی را ایجاد کرد که از هوش مصنوعی و مجموعه ای از دستورات برای تولید مبلمان منحصر به فرد بر اساس مخزنی از سبک های طراحی مکزیکی در هفته هنر مکزیکوسیتی استفاده می کند.

این نمایشگاه که در بخش طراحی نمایشگاه هنری Zona Maco در مکزیکوسیتی ارائه شد، با عنوان Anyone Can Be a Mexican Designer با عنوان فرعی که «حتی اگر نه طراح و نه مکزیکی باشید» را رد کرد.

این نمایشگاه ماشین جمعی را در یک غرفه سفید که توسط یک صفحه نمایش غول پیکر پشتیبان آن بود، ارائه شد.

گروه مکزیکی Panorámica ماشین طراحی مکزیکی هر کسی می تواند باشد را ایجاد کرد

خود دستگاه یک جعبه چوبی سفید بزرگ با یک صفحه نمایش کوچک، یک شکاف درج سکه و یک چاپگر رسید است. Panorámica گفت که ظاهر خود ماشین تحت تأثیر مدرنیسم مینیمالیستی است که توسط مدرسه طراحی اولم آلمان در اواسط قرن بیستم اعمال شد.

پس از درج یک سکه 10 پزو (0.59 دلار)، کاربران از طریق دنباله ای از پیام ها از جمله گونه شناسی، دوره های تاریخ مکزیک – از دوران نوسنگی تا معاصر – و همچنین تنوع رنگ و درجات دکوراسیون راهنمایی شدند.

به گفته جمعی، این دستگاه دارای یک بانک مرجع با آرشیو تصاویر است که از “محدوده وسیعی از آنچه ما معمولاً در مورد طراحی در مکزیک تصور می کنیم” گرفته شده است. نرم افزار شامل ترکیبی از Arduino، TouchDesigner و رابط برنامه نویسی کاربردی هوش مصنوعی OpenAI (AIAPI) بود.

  دست ساز روز شنبه
دستگاه با اعلان‌های هوش مصنوعی مبل‌گرادستگاه با اعلان‌های هوش مصنوعی مبل‌گرا
شکل دستگاه از طرح مدرسه اولم الهام گرفته شده است

ترکیبی از اعلان ها با تصویری از مبلمان حاصل که روی صفحه نمایش داده می شود پردازش شد.

جمعی ماشین را به عنوان “تحریک زنده، از کاربران می‌خواهد تا مفروضات خاصی را درباره منشأ فرهنگی، اعتبارسنجی، و ایجاد ماشین‌محور دوباره ارزیابی کنند.

پانورامیکا گفت: «با جایگزینی انسان در جنبه‌های خاصی از فرآیند خلاقیت، ما را مجبور می‌کند تا در مورد معنای خلاقیت و نویسندگی تجدیدنظر کنیم.

متن ادامه می‌دهد: «ماشین این تصور سنتی را که طراحی یک حوزه کاملاً انسانی است، به چالش می‌کشد و گفت‌وگویی را درباره نقش فناوری در تکامل طراحی باز می‌کند.

این ما را با این احتمال روبرو می کند که اصالت در طراحی نه در پایبندی ساده به زیبایی شناسی، ارجاعات و سبک های قابل تشخیص، بلکه در جستجوی مداوم برای عبارات معتبر و معنادار است.

رابط هوش مصنوعی که مبلمان را ایجاد می کندرابط هوش مصنوعی که مبلمان را ایجاد می کند
از دستورات و هوش مصنوعی برای تولید مبلمان منحصر به فرد استفاده می کند

این استودیو همچنین اشاره کرد که این دستگاه برای به چالش کشیدن مفاهیم ثابت در مورد هویت طراحی مکزیکی طراحی شده است.

Panorámica بر این باور است که این نشانگر “نقطه عطفی” است که نرم افزار تولید تصویر مبتنی بر یادگیری ماشین برای طراحی و خلاقیت به طور کلی نشان می دهد.

این مجموعه اعلام کرد: «طراحی مکزیکی، همانطور که ما می شناسیم، خود را نه به عنوان یک موجودیت ثابت، بلکه به عنوان یک فرمول دائماً در حال تکامل نشان می دهد که می تواند نه تنها در مرزهای مکزیک بلکه در جهان صحنه بازتعریف و گسترش یابد».

  میز کانتر IKEA - سارا شرمن ساموئل

این دستگاه تنها یک ابزار نیست، بلکه نمادی قدرتمند از طلوع جدیدی در طراحی و خلاقیت است که با معرفی موتور بخار در انقلاب صنعتی یا پذیرش فناوری‌های CAD در نوسازی فرآیند طراحی قابل مقایسه است.

دستگاه هوش مصنوعی پانورامیکا در زونا ماکو با تکنسیندستگاه هوش مصنوعی پانورامیکا در زونا ماکو با تکنسین
کاربران می توانند تصاویر خود را برایشان ارسال کنند و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند بر دنیای طراحی تاثیر بگذارد، سری تحریریه AItopia را که Dezeen سال گذشته منتشر کرد، بررسی کنید.

Panorámica توسط طراحان José de la O، Ian Ortega، Jorge Diego Etienne و Joel Escalona تاسیس شد. آثار گذشته او از اشیاء طراحی سنتی‌تر گرفته تا نمایشگاه‌هایی که مادیت را در زمینه مکزیک بررسی می‌کنند، را شامل می‌شود.

دیگر نمایشگاه‌هایی که در هفته هنر مکزیکوسیتی در سال 2024 برگزار شد، شامل نصبی بود که در آن استودیو Bolsón مستقر در گوادالاخارا، ویترین فروشگاه را با روکش‌های پلاستیکی بازیافتی تغییر داد.

عکاسی توسط Achach Fotografía است.

Zona Maco از 7 تا 11 فوریه 2024 در مکزیکو سیتی برگزار شد. برای رویدادهای معماری و طراحی، نمایشگاه ها و گفتگوهای بیشتر، از راهنمای رویدادهای Dezeen دیدن کنید.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/02/16/cooperativa-panoramica-ai-furniture-machine-mexico/

The compassionate king and the orphaned foal – my moral story. Situé au cœur de la ville de lille, la maison meert est bien plus qu'une simple pâtisserie.