تئاتر فرانک لوید رایت در ویسکانسین پس از پنج سال بازسازی بازگشایی می شود

تئاتر هیل‌ساید فرانک لوید رایت در ویسکانسین پس از بازسازی گسترده پنج ساله که «چالش‌های ساختاری و عملکردی مهم» را حل کرد، بازگشایی شد.

تئاتر Hillside واقع در تالیسین، املاک ویسکانسین، جایی که فرانک لوید رایت برای نزدیک به 50 سال در آن زندگی می کرد، از زمان تأسیس خود در سال 1903 به عنوان یک فضای چند منظوره و از سال 1932 به عنوان یک “خانه بازی” رسمی تر خدمت کرده است.

تئاتری با صندلی های قرمز
تئاتر فرانک لوید رایت پس از پنج سال بازسازی بازسازی شد. عکس بالا متعلق به تیم لانگ است. عکس برتر توسط کایل داکری، توسط بنیاد فرانک لوید رایت است

تئاتر Hillside که در ساختمان مدرسه خانگی Taliesin’s Hillside واقع شده است، که در انتهای جنوبی ملک قرار دارد، هم برای مدرسه و هم برای عموم استفاده می شد.

آخرین تکرار آن شامل دو ردیف صندلی تئاتر قرمز است که بر روی پله‌های سنگی که زاویه‌ای نسبت به یکدیگر دارند، بلند شده‌اند تا گوشه‌ای باریک ایجاد کنند.

تئاتر با پرده های رنگارنگ و صندلی های قرمز
بازسازی عمدتاً ساختاری بود

در مرکز آنها صحنه قرار دارد که توسط یک پرده هندسی وسیع پوشانده شده است که شاگردان رایت در سال 1957 برای معمار ساخته بودند.

به رهبری بنیاد فرانک لوید رایت و حفاظت تالیسین، پروژه ای برای بازسازی تئاتر در سال 2019 پس از اینکه فضا با “چالش های” قابل توجهی در رابطه با ساختار و امکانات آن مواجه شد، آغاز شد.

این تیم گفت: «تلاش‌های کلیدی شامل رفع نشت آب زیرزمینی است که به صحنه و مناطق اطراف آسیب رسانده است؛ نصب یک سیستم HVAC برای بهبود کنترل آب و هوا و راحتی؛ و بهبود دسترسی با مسیرها و امکانات جدید».

به روز رسانی های دیگر شامل ارتقاء سیستم های برق و لوله کشی، تعمیر سقف، تعمیر نمای بیرونی و داخلی و افزودن فضای سبز اضافی به زیرزمین ساختمان بود.

  مای تای - یک آشفتگی زیبا
یک فضای زیرزمینی
فضای سبز اضافی به زیرزمین اضافه شده است. عکس توسط تیم لانگ است

علاوه بر این، تیم پرده تئاتر و “دو مجسمه مهم بودیساتوا” آسیایی را که در سراسر فضا یافت شد، بازسازی کردند.

به گفته این تیم، فراتر از تعمیرات ساختاری، به‌روزرسانی‌های فناوری شامل اضافه شدن قابلیت‌های پخش زنده است.

رایان هیوسون، مدیر حفاظت در Taliesin برای بنیاد فرانک لوید رایت، گفت: «مرمت تئاتر Hillside یک کار عاشقانه بوده است، جوهر تاریخی خود را حفظ کرده و در عین حال شیوه‌های مدرن را برای اطمینان از لذت بردن از فضا برای سال‌های آینده در بر می‌گیرد. .

با پرداختن به مسائل ساختاری، بهبود دسترسی و مدرن‌سازی تئاتر برای اجراهای فعلی، تالیسین می‌تواند به عنوان یک مکان فرهنگی پر جنب و جوش برای نسل‌های آینده خدمت کند.»

این پروژه بودجه ای را از برنامه گنجینه های آمریکا نجات دهید خدمات پارک ملی دریافت کرد. صندوق هنرهای ملی؛ اعتماد ملی حفاظت از آثار تاریخی؛ بنیاد E. Rhodes و Leona B. Carpenter، و همچنین اهداکنندگان خصوصی.

ملک Taliesin در جنوب غربی ویسکانسین با وسعت 800 هکتار، شامل تعدادی ساختمان از جمله خانه و استودیوی رایت 37000 فوت مربع، انبار میدوی، آسیاب بادی رومئو و ژولیت و مدرسه خانگی Hillside است.

خانه ای با حیاط بزرگ
این تئاتر در مدرسه خانگی Hillside در منطقه حفاظت شده Taliesin واقع شده است. عکس توسط تیم لانگ است

در طول زندگی رایت، این ملک به عنوان خانه و استودیوی معمار عمل می کرد، در حالی که ساختمان های مختلف به برنامه های دیگر، از جمله مسکن برای اعضای خانواده، رویدادهای آموزشی و عمومی در مسائل معماری اختصاص داده شد.

بنیاد فرانک لوید رایت این ملک را تا سال 1992 مدیریت کرد، زمانی که سازمان غیرانتفاعی Taliesin Preservation برای نظارت بر نگهداری و حفظ آن تأسیس شد.

  دوبلکس پاریس Johanna Amtoury به معماری جزایر یونان اشاره دارد

کلیسای کوچکی از پسر رایت، لوید رایت، نیز پس از رانش زمین که خسارت قابل توجهی به بار آورد، حفظ و بازسازی می شود، در حالی که اخیراً مجموعه ای از رندرها چندین طرح ساخته نشده رایت را نشان دادند.

عکاسی توسط حفاظت تالیسین

منبع: https://www.dezeen.com/2024/06/13/frank-lloyd-wright-wisconsin-theatre-reopens-after-five-year-restoration/