نحوه تمیز ، عمیق ماشین ظرفشویی (گام به گام آسان)

اخیراً از راه اندازی پروژه جدیدم “کتاب بازی خانه شما” خبر دادم. این یک بارگیری دیجیتالی است که دوشنبه، 15 آوریل با همه چیزهایی که برای حفظ بزرگترین سرمایه خود نیاز دارید راه اندازی می شود: خانه شما.

در داخل، بخش تعمیر و نگهداری فصلی خانه را پیدا خواهید کرد که به شما وظایفی را می دهد که هر ماه انجام دهید تا خانه شما به خوبی کار کند.

زنی ماشین ظرفشویی را در آشپزخانه باز می کند تا آن را عمیق تمیز کند

یکی از این کارها تمیز ، عمیق ماشین ظرفشویی و دفع ، است. این کار را هر دو ماه یکبار در چک لیست خود خواهید یافت. من می خواهم یک آموزش گام به گام به شما ارائه دهم تا با این کار تعمیر و نگهداری آشپزخانه همراه شوید و پست امروز وبلاگ دقیقاً همین است!

چرا ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید؟

قفسه ظروف پایینی را در ماشین ظرفشویی بردارید تا بتوانید ماشین ظرفشویی خود را عمیق تمیز کنید

ماشین ظرفشویی شما ظروف شما را تمیز می کند، اما ماشین ظرفشویی شما را چه کسی تمیز می کند؟ این سوال خیلی خوبی است، اینطور نیست؟

در گذشته، من در تمیز ، ماشین ظرفشویی خود خوب نبودم. اگر ظروف کثیف به نظر می‌رسند، مواد شوینده را در محفظه کوچک قرار می‌دهم و به بهترین‌ها امیدوار می‌شوم. اما از زمانی که آشپزخانه مان را بازسازی کردیم، من در این کار تعمیر و نگهداری خانه باقی ماندم.

بخش خدمات

من ماشین ظرفشویی خود را هر شب اجرا می کنم و در بار ، آن بی رحم هستم. راستش را بخواهید خواه ناخواه چیزهایی را در آنجا می اندازم. با وجود اینکه نمی توانم آن را بارگیری کنم، ظروف من هنوز عالی به نظر می رسند و این به این دلیل است که مرتب آنها را عمیق تمیز می کنم.

اگر تمیز ، ماشین ظرفشویی خود را به تعویق بیندازید، چربی، کثیفی، کف صابون و رسوب آهک ممکن است در دستگاه شما جمع شود. این احتمالاً باعث عملکرد ضعیف ماشین ظرفشویی و بوی نامطبوع می شود. بیایید از ماشین ظرفشویی های بدبو خودداری کنیم و با این کار ساده مقابله کنیم.

  خانه ییلاقی ریچارد زینون و نوریا ماریا در اسنودونیا

نحوه تمیز ، عمیق ماشین ظرفشویی

خبر خوب این است که این یک پروژه DIY سریع و بدون دردسر است که هر کسی می تواند انجام دهد. زمان زیادی از شما نمی گیرد و وسایل داخل ماشین ظرفشویی شما برق می زند.

فیلتر و بازوهای اسپری را از ماشین ظرفشویی خارج کنید

حذف فیلتر از پایین ماشین ظرفشویی Maytag

ابتدا قفسه پایینی را بردارید تا بتوانید به راحتی به داخل ماشین ظرفشویی خود دسترسی داشته باشید.

من این ماشین ظرفشویی Maytag را دارم و دارای یک فیلتر خود تمیز شونده است که در بسیاری از مدل های جدیدتر یافت می شود. تکه‌های کوچکی از غذا در آنجا گیر می‌کند و تقریباً هر روز صبح آنها را برای شستشوی سریع برمی‌دارم.

من دفترچه راهنمای کاربر شما را برای دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه صحیح حذف و نگهداری فیلتر بررسی می‌کنم.

فیلتر <a href=ته ماشین ظرفشویی را بشویید و آن را با مسواک بشویید” class=”wp-image-132688″ srcset=”https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2.jpg 1800w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-300×200.jpg 300w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-768×512.jpg 768w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-1536×1024.jpg 1536w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-675×450.jpg 675w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-1024×683.jpg 1024w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-600×400.jpg 600w, https://media.thediyplaybook.com/wp-content/uploads/2024/04/03141508/clean-dishwasher-2-150×100.jpg 150w” sizes=”(max-width: 1800px) 100vw, 1800px”/>

مال خود را بیرون می آورم و با صابون ظرفشویی کاملاً آبکشی می کنم. من همچنین دوست دارم از یک مسواک قدیمی برای حذف ذرات ریز غذا استفاده کنم.

بازوی اسپری را با مسواک تمیز کنید

همچنین زمان خوبی برای برداشتن بازوی اسپری (که در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد) و آن را به خوبی تمیز کنید. من فقط مالمو کشیدم و راحت بیرون اومد. می‌خواهید مطمئن شوید که سوراخ‌هایی که اسپری بیرون می‌آید، عاری از هر گونه مواد غذایی باشد.

درزگیر درب را تمیز کنید

بیایید درزگیرهای لاستیکی پایین ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم

زمان خسته‌کننده‌ترین بخش کار فرا رسیده است: تمیز ، درزگیرهای لاستیکی کنار در. اینجاست که شرارت واقعی زندگی می کند و رشد می کند. ممکن است فکر کنید ماشین ظرفشویی شما کاملا تمیز است، اما پس از آن یک دستمال کاغذی را در امتداد آن زمین حاصلخیز قرار می دهید و مقدار زیادی ، را از بین می برد. حداقل برای من اینطوری شد…

استفاده از بخارشوی برای تمیز ، درزگیرهای لاستیکی درب ماشین ظرفشویی

تصمیم گرفتم از بخارشوی مورد علاقه ام برای این کار استفاده کنم. این برای از بین بردن کثیفی و کثیفی گیر کرده در شکاف ها عالی عمل می کند. داخلش آب ریختم و از بخار و برس برای شل ، وسایل استفاده کردم.

یا می توانید از یک برس مانند این و مخلوط آب و سرکه برای این مرحله استفاده کنید. برس را در امتداد مفاصل بکشید و از یک پارچه مرطوب برای پاک ، خاک استفاده کنید. من از میزان تجمعی که در این قسمت از ماشین ظرفشویی خود داشتم شوکه شدم.

یک چرخه شستشو را با سرکه اجرا کنید

یک فنجان سرکه روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی برای تمیز ، آن

اکنون که گوشه و کنار ماشین ظرفشویی شما بسیار تمیزتر شده است، وقت آن است که قدم آسانی بردارید. یک ظرف کوچک قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را با سرکه سفید پر کنید و آن را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خالی خود قرار دهید. ماشین ظرفشویی را در داغ ترین حالت بدون مواد شوینده روشن کنید.

  buyer beware: flipper white

فنجان سرکه سفید بوها را از بین می برد و باقیمانده غذا، چربی یا صابون را پاک می کند.

نکته جانبی: من دیده ام که مردم توصیه می کنند داخل ماشین ظرفشویی خود را با سفید کننده تمیز کنید تا لکه های سرسخت را پاک کنید. این ایده خوبی نیست، به خصوص اگر قطعات فولادی ضد زنگ در داخل ماشین ظرفشویی دارید. این می تواند به مرور زمان مشکلاتی ایجاد کند. من توصیه می کنم به جای آن از روش سرکه استفاده کنید.

قرص های تمیز کننده ماشین ظرفشویی را امتحان کنید

قرص افرش برای ماشین ظرفشویی تمیز

من همچنین دوست دارم هر زمان که می خواهم یک ماشین ظرفشویی سریع را تمیز کنم، این قرص های ماشین ظرفشویی را در دسترس داشته باشم. اینها را می توان با یا بدون ظروف کثیف داخل دستگاه استفاده کرد، که راحت است زیرا می توانید آنها را در یک چرخه معمولی کار کنید.

به سادگی دستورالعمل های خاص پشت دستگاه را دنبال کنید و مطمئن شوید که این محصول با مدل ماشین ظرفشویی خاص شما سازگار است. وقتی عجله دارید و وقت ندارید تمیزکاری عمیق انجام دهید، خیلی خوب است.

نمای بیرونی را نیز تمیز کنید

در نهایت، قسمت بیرونی دستگاه خود را تمیز کنید تا درخشندگی آن به آن بازگردد. من دوست دارم از این پاک کننده استیل ضد زنگ برای جلوگیری از اثر انگشت کودکانم استفاده کنم. به علاوه، بوی خوبی هم می دهد!

در اینجا یک آموزش تصویری گام به گام از کل فرآیند تمیز ، ماشین ظرفشویی آورده شده است.

دفع ، خود را فراموش نکنید

فراموش نکنید که سطل ، خود را نیز تمیز کنید

دفن ، و ماشین ظرفشویی شما به یک زهکش متصل هستند. اگر این شلنگ شفاف نباشد، ماشین ظرفشویی شما به همان اندازه کارآمد نخواهد بود. من همیشه قبل از روشن ، ماشین ظرفشویی در شب در سطل ، می اندازم، فقط برای اینکه مطمئن شوم همه چیز روشن است.

در اینجا مراحلی وجود دارد که برای تمیز ، عمیق سطل ، انجام می دهم. من معمولاً هر بار که ماشین ظرفشویی را عمیق تمیز می کنم این کار را انجام می دهم، بنابراین می دانم که هر دو در حالت بالایی هستند.

لبه های لاستیکی را تمیز کنید

دریچه لاستیکی را از سینک خود بردارید و آن را با مسواک به خوبی بشویید.

درست مانند واشر ماشین ظرفشویی شما، اینجا هم کثیفی جمع می شود. آن واشر لاستیکی را از سینک خود بردارید و آن را به خوبی تمیز کنید. من از مسواک نرم، آب داغ و مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای پاک ، کثیفی استفاده کردم.

جوش شیرین و سرکه

نصف فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و بگذارید حدود سی دقیقه بماند. در مرحله بعد، یک فنجان سرکه را در آبکش بریزید و بگذارید چند دقیقه کف کند. فوم را خواهید دید که به داخل سینک می آید. همه چیز را با آب گرم بشویید.

  بنیاد Vilcek برندگان جوایز طراحی 2024 خود را اعلام می کند

تیغه ها را تمیز کنید

برای تمیز ، تیغه های سطل ، از چند فنجان یخ و نمک استفاده کنید.

بعد، بیایید تیغه های دور ریخته شده را تمیز کنیم. دو فنجان یخ بریزید و روی این مخلوط کمی نمک بپاشید. آب سرد را اجرا کنید و شروع به دفع کنید. اجازه دهید به کار خود ادامه دهد تا تمام یخ خرد شود. این کار آن تیغه ها را تمیز می کند و هر گونه باقیمانده ساخته شده را از بین می برد.

بوی خوبی بده

کلمانتین روی میز کوارتز سفید پوست می کند

در نهایت، این نکته من برای ایجاد بوی خوب در آنجا است. از پوست مرکبات استفاده کنید! بچه های من کلمانتین را دوست دارند و تمام هفته آن را می خورند. هر بار که آنها را نیش می زنند، پوست ها را در سطل ، می اندازم. این پوسته ها بوی خوش پرتقال به بدن می دهد. به علاوه، آنها برای تمیز ، داخل سطل ، به خوبی کار می کنند.

قرص های تمیز کننده برای دفع ، را امتحان کنید

تبلت های ، CLR برای تمیز ، فضای شما

اگر می خواهید یک راه حل سریع داشته باشید، من دوست دارم این قرص های تمیز کننده را در دسترس داشته باشم. فقط دستورالعمل ها را دنبال کنید تا زمانی که سطل ، شما را تمیز می کند، می بینید که کف وارد سینک می شود. اگر می‌خواهید دوباره بوی خوبی بگیرد، این یک محصول تمیزکننده خوب است.

هر چند وقت یک بار باید ماشین ظرفشویی و ، های خود را تمیز کنید؟

هر چند وقت یکبار باید سطل ، خود را تمیز کنید؟

توصیه می کنم ماشین ظرفشویی و ، های خود را هر دو ماه یکبار تمیز کنید. تمیز ، مرتب چیزهایی که دیگران را تمیز می کند، مهم است!

نکات برتر من برای تمیز ، عمیق ماشین ظرفشویی شما

اگر نمی توانید آخرین باری را که تمیزکاری عمیق انجام داده اید به یاد بیاورید، آن را در لیست کارهای آخر هفته خود قرار دهید. من به شما قول می دهم که مراقبت منظم از این قسمت های آشپزخانه باعث افزایش طول عمر وسایل شما می شود و هر بار که آنها را تخلیه می کنید به ظروف تمیزتری می رسد.

محصولات پاک کننده ضروری من

محصولات تمیز کننده برای تمیز ، ماشین ظرفشویی و ، دان شما

برس اسکرابر // بخارشوی // پارچه های میکروفیبر // سرکه سفید // قرص ماشین ظرفشویی // تمیز کننده فولاد ضد زنگ // جوش شیرین // غلاف های تمیز کننده دفع ،

با کتاب خانه خود همراه باشید

همانطور که گفته شد، “کتاب بازی خانه شما” در روز دوشنبه، 15 آوریل راه اندازی می شود. من بسیار هیجان زده هستم که این ابزار تعمیر و نگهداری خانه را ارائه می دهم تا بتوانید از همه چیز در خانه خود مراقبت کنید. منتظر آن باشید…

منبع: https://thediyplaybook.com/how-to-deep-clean-dishwasher/