حامیان نمای سنگ آهکی فروشگاه رولکس در تورنتو را حک می کنند

استودیوی معماری تورنتو Partisans از مدل‌سازی پارامتریک برای ایجاد ویترین سنگی موج‌دار برای برند ساعت‌های لوکس رولکس استفاده کرد.

آخرین کاربرد پارتیزان ها از تکنیک مدلسازی و ساخت دیجیتال آن، منجر به یک نمای مجسمه ای شده است که طبقه همکف یک ساختمان بلند در خیابان بلور در مرکز شهر تورنتو را می پوشاند.

گوشه ای از نمای سنگ آهک اطراف فروشگاه رولکس در تورنتوگوشه ای از نمای سنگ آهک اطراف فروشگاه رولکس در تورنتو
خطوط روان نمای سنگ آهک بوتیک رولکس از عناصر معماری موجود ساختمان سرچشمه می گیرد.

این استودیو با معمار ایتالیایی آرتورو تدسکی روی این پروژه کار کرد، پروژه ای که هدف آن حضور در فروشگاه و امکان متمایز شدن آن از سایرین در منطقه خرید شلوغ و در عین حال منعکس کننده دقت بالای ساعت های رولکس است.

پانل های سنگ آهکی که به نمای بیرونی ساختمان چسبانده شده اند به شکلی است که شکل و بافت ساعت های این برند را منعکس می کند.

جفت پنجره در نمای سنگ آهکی منحنیجفت پنجره در نمای سنگ آهکی منحنی
پانل های سنگی به شکلی منحنی در اطراف پنجره ها ساخته شده اند و طرح های ساعت های برند را تقلید می کنند.

به گفته جوزفسون، بنیانگذار پارتیزان، که گفت: «سنگ میراثی در آینده است، این ماده به دلیل ظاهر مجلل و طول عمر آن انتخاب شده است، در حال تجربه یک رنسانس است. »

پانل ها هندسه عناصر ساختمانی موجود، مانند مولیون های عمودی سفت و سخت را می گیرند، اما به شکل های نرم تری ترکیب می شوند که در اطراف پنجره های بزرگ و بالای سایبان ورودی منحنی می شوند.

داخلی فروشگاه تورنتو رولکس با دیوارهای سنگی و کفپوشداخلی فروشگاه تورنتو رولکس با دیوارهای سنگی و کفپوش
سنگ های بیشتری در داخل مغازه ظاهر می شود. عکس از Robert Lowdon Photography

ایان پیکا-لیمباسئانو، طراح پارتیزان، گفت: «هر دهانه سنگی با اندازه‌گیری‌هایی که از طریق اسکن‌های سه‌بعدی ساختمان موجود پیدا شد، بریده شد.

طاقچه هایی در سنگ تراشی تعبیه شده اند تا نورپردازی یارو را در خود جای دهند که اشکال منحنی را در شب روشن می کند، اما به گفته Pica-Limbaseanu، اتصالات بین سنگ و شیشه سخت ترین جزئیات برای جزئیات بودند.

  بررسی پنل خورشیدی Sunrun - تجربه ما (مزایا + معایب)
صندلی‌های سبز تیره و آثار هنری شیشه‌ای، با روکش و مبلمان از چوب گردوصندلی‌های سبز تیره و آثار هنری شیشه‌ای، با روکش و مبلمان از چوب گردو
نشیمنگاه سبز تیره با آثار هنری شیشه ای مطابقت دارد، در حالی که صفحات و مبلمان گردویی با سنگ کم رنگ تر تضاد دارند. عکس از Robert Lowdon Photography

او گفت: «جزئیات پنجره، به ویژه، باید بسیاری از الزامات را برآورده می کرد.

نه تنها باید به سنگ‌تراشی بیرونی در مکان‌های دقیق تا یک چهارم اینچ بپیوندد، بلکه باید تعمیر و نگهداری آسان و عملکرد انرژی مناسب را برای چیزی که در غیر این صورت یک دستاورد بی‌سابقه برای شیشه‌کاری خیابان بلور بود، ارائه می‌کرد. “

تدسکی مهارت های طراحی کامپیوتری خود را برای ایجاد الگوریتمی برای ترکیبات پارامتریک حک شده در سنگ آهک نمای شرقی به کار برد.

این اشکال از هندسه‌های حکاکی‌هایی که روی صفحه‌های ساعت دیده می‌شود پیروی می‌کنند و در عین حال به ویژگی‌های منحصر به فرد ارتفاع سازه پاسخ می‌دهند.

نمای شب از فروشگاه رولکس در تورنتونمای شب از فروشگاه رولکس در تورنتو
طاقچه هایی در نمای سنگ آهک چراغ های یاروی خانه که نما را در شب روشن می کنند.

فضای داخلی فروشگاه دارای سنگ بسیار بیشتری است که تن کرمی آن با چوب و مبلمان تیره گردویی تضاد دارد.

نشیمنگاه سبز تیره با یک اثر هنری دیوار شیشه‌ای با آرم رولکس مطابقت دارد که طبقه اصلی فروشگاه را با یک قسمت نشیمن صمیمی‌تر جدا می‌کند.

نمای فروشگاه رولکس تورنتو در شبنمای فروشگاه رولکس تورنتو در شب
این نما به گونه ای طراحی شده است که دقت بالای ساعت های رولکس را منعکس کند و در خیابان لوکس بلور تورنتو برجسته شود.

Partisans قبلاً از ابزارهای طراحی پارامتریک برای ایجاد یک نمای آجری موجدار و پیکسلی برای یک خانه یک خانواده و یک آسمان خراش که توسط “ابرهای تجدیدنظر” معماری روشن شده است – هر دو در تورنتو استفاده کرده است.

این شرکت توسط جوزفسون در سال 2012 تاسیس شد و از آن زمان یک خانه استخری در انتاریو با سقف چوبی راه راه و یک سونا در کنار دریاچه که به عنوان غار چوبی غاردار طراحی شده است، تکمیل کرده است.

عکاسی توسط Doublespace Photography انجام می‌شود، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/05/05/partisans-parametric-limestone-facade-rolex-boutique-toronto/

  معاملات آخر هفته و خرید هوشمند
Increase quantity for crop hoodie • spread love.