استودیوی طراحی Yatofu یک نمایشگاه مبلمان در هانگژو، چین را تکمیل کرده است که شامل یک پالت رنگی بازیگوش پاستلی و یک صفحه نمایش روی یک پلت فرم خرپایی فولادی است.
فضای تجاری 80 متر مربعی متعلق به برند طراحی چینی Jianze است و بخشی از یک منطقه فرهنگی در حال ظهور در شهر جدید لیانگژه است.
یاتوفو تصمیم گرفت تا “فضای تعطیلات آرام” را در داخل نمایشگاه ایجاد کند، که تحت تأثیر تراس های باغ نیمه عمومی شهرهای اروپایی و دارای دهانه تمام قد با درهای شیشه ای جمع شونده است که آن را به نمای بیرونی متصل می کند.
استودیو توضیح داد: “این محو شدن مرز بین فضای داخلی و خارجی به عابران پیاده اجازه می دهد تا به راحتی فعالیت های انجام شده در نمایشگاه را مشاهده کنند و در عین حال تداوم بصری بین سطح خیابان و فضای داخلی را حفظ کنند.”
در داخل فضا، یاتوفو از رنگها و مواد متضاد برای شکستن فضای کف استفاده میکند و در عین حال لمس عجیبی را برای انعکاس محصولات جیانزه ارائه میکند.
یک مثال، تصمیم به کنار هم قرار دادن کاشی های کف سفید براق و ریز سیمان صورتی خشن برای ایجاد جدایی بصری بین مناطق مختلف است.
یاتوفو گفت: «رنگ بازی و پیکربندی کفپوش حس شادی و سرزندگی را برمی انگیزد و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا با تعجب و کنجکاوی برند و محصولات آن را کشف کنند.
پالت رنگی ظریف همچنین با سقف بتنی خام تضاد دارد، جایی که کانالهای اکسپوز و نورپردازی مسیر به فضای صنعتی میافزایند.
در نزدیکی مرکز اتاق باز، یک نیم طبقه فولادی سبک وزن، فضای بیشتری را برای نمایش برخی از مبلمان جیانزه فراهم می کند. یک راه پله مارپیچ در یک گوشه یک راه سرگرم کننده و صرفه جویی در فضا برای دسترسی به پلت فرم فراهم می کند.
محفظه مرتفع از یک توری فولادی سوراخ پوشیده شده است که اجازه می دهد محتویات آن در هنگام قدم زدن بازدیدکنندگان در فضای زیر قابل مشاهده باشد.
این سازه با سایه روشن سبز مریم گلی رنگ آمیزی شده است که تکمیل کننده دیوارها و کف های ریز سیمانی صورتی است و به فضای آرام داخلی می افزاید.
کابینتها و قفسههای توکار از چوب توس کم رنگ به فضا لحن و بافت میبخشند. همچنین از چوب برای ایجاد یک میز یکپارچه در یک گوشه استفاده شد که به عنوان منطقه خدمات و پرداخت عمل می کند.
در یک دیوار نزدیک، ردیفهایی از پایههای فولادی ضد زنگ قابل جابجایی یک سیستم نمایشگر قابل تنظیم را تشکیل میدهند که میتواند برای پشتیبانی از محصولات مختلف استفاده شود.
به گفته یاتوفو، این استفاده از صفحه نمایش های انعطاف پذیر همراه با پارتیشن بندی نامتعارف فضا به “تجربه ای بین یک نمایشگاه پاپ آپ و نمایشگاه معمولی” کمک می کند.
این فضای چند منظوره می تواند هم به عنوان یک نمایشگاه و هم به عنوان مکانی برای رویدادهایی مانند نمایشگاه ها یا بازارها عمل کند، به ویژه به دلیل ارتباط آن با فضای عمومی اطراف.
این استودیو گفت: “نمایشگاه بازدیدکنندگان خود را دعوت می کند تا از طریق مفهومی که شادی، راحتی، پذیرش و تمایل به اشتراک گذاری قدردانی از سبک زندگی و خانه را با برند ارتباط برقرار کند.”
Yatofu در هلسینکی فنلاند در سال 2017 تاسیس شد و اکنون در سطح جهانی فعالیت می کند و در رشته هایی از جمله معماری داخلی، طراحی محصول و مبلمان، ارتباطات بصری و طراحی استراتژیک فعالیت می کند.
این استودیو قبلاً یک اداره پست ژجیانگ را به یک فروشگاه هدیه و فضای رویداد با رنگ های روشن تبدیل کرده است و فضای داخلی یک چایخانه در هلسینکی را با پالتی از آجر، بلوط و فولاد اکسید شده طراحی کرده است.
عکاسی توسط ون استودیو است.
منبع: https://www.dezeen.com/2024/02/02/yatofu-jianze-showroom-hangzhou/