یاتوفو “یک فضای تعطیلات آرام” را در نمایشگاه Jianze ترویج می کند

استودیوی طراحی Yatofu یک نمایشگاه مبلمان در هانگژو، چین را تکمیل کرده است که شامل یک پالت رنگی بازیگوش پاستلی و یک صفحه نمایش روی یک پلت فرم خرپایی فولادی است.

فضای تجاری 80 متر مربعی متعلق به برند طراحی چینی Jianze است و بخشی از یک منطقه فرهنگی در حال ظهور در شهر جدید لیانگژه است.

نمای خارجی نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofuنمای خارجی نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofu
نمای جیانزه دارای دهانه ای از کف تا سقف با درهای شیشه ای جمع شونده است

یاتوفو تصمیم گرفت تا “فضای تعطیلات آرام” را در داخل نمایشگاه ایجاد کند، که تحت تأثیر تراس های باغ نیمه عمومی شهرهای اروپایی و دارای دهانه تمام قد با درهای شیشه ای جمع شونده است که آن را به نمای بیرونی متصل می کند.

استودیو توضیح داد: “این محو شدن مرز بین فضای داخلی و خارجی به عابران پیاده اجازه می دهد تا به راحتی فعالیت های انجام شده در نمایشگاه را مشاهده کنند و در عین حال تداوم بصری بین سطح خیابان و فضای داخلی را حفظ کنند.”

فضای نمایشگاهی دو ارتفاع در نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofuفضای نمایشگاهی دو ارتفاع در نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofu
یک پلت فرم فولادی سبز مریم گلی یک منطقه نمایش اضافی ایجاد می کند

در داخل فضا، یاتوفو از رنگ‌ها و مواد متضاد برای شکستن فضای کف استفاده می‌کند و در عین حال لمس عجیبی را برای انعکاس محصولات جیانزه ارائه می‌کند.

یک مثال، تصمیم به کنار هم قرار دادن کاشی های کف سفید براق و ریز سیمان صورتی خشن برای ایجاد جدایی بصری بین مناطق مختلف است.

نمای داخلی نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofuنمای داخلی نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofu
فضا توسط یک طبقه متضاد تقسیم شده است

یاتوفو گفت: «رنگ بازی و پیکربندی کفپوش حس شادی و سرزندگی را برمی انگیزد و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا با تعجب و کنجکاوی برند و محصولات آن را کشف کنند.

پالت رنگی ظریف همچنین با سقف بتنی خام تضاد دارد، جایی که کانال‌های اکسپوز و نورپردازی مسیر به فضای صنعتی می‌افزایند.

  کوکتل هوانوردی - یک ، زیبا
جزئیات با رنگ پاستل از نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofuجزئیات با رنگ پاستل از نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofu
استودیو نمایشگاه را به عنوان فضایی همه کاره برای رویدادها طراحی کرد

در نزدیکی مرکز اتاق باز، یک نیم طبقه فولادی سبک وزن، فضای بیشتری را برای نمایش برخی از مبلمان جیانزه فراهم می کند. یک راه پله مارپیچ در یک گوشه یک راه سرگرم کننده و صرفه جویی در فضا برای دسترسی به پلت فرم فراهم می کند.

محفظه مرتفع از یک توری فولادی سوراخ پوشیده شده است که اجازه می دهد محتویات آن در هنگام قدم زدن بازدیدکنندگان در فضای زیر قابل مشاهده باشد.

این سازه با سایه روشن سبز مریم گلی رنگ آمیزی شده است که تکمیل کننده دیوارها و کف های ریز سیمانی صورتی است و به فضای آرام داخلی می افزاید.

کابینت‌ها و قفسه‌های توکار از چوب توس کم رنگ به فضا لحن و بافت می‌بخشند. همچنین از چوب برای ایجاد یک میز یکپارچه در یک گوشه استفاده شد که به عنوان منطقه خدمات و پرداخت عمل می کند.

نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofuنمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofu
گیره های فولادی یک سیستم نمایش قابل تنظیم را تشکیل می دهند

در یک دیوار نزدیک، ردیف‌هایی از پایه‌های فولادی ضد زنگ قابل جابجایی یک سیستم نمایشگر قابل تنظیم را تشکیل می‌دهند که می‌تواند برای پشتیبانی از محصولات مختلف استفاده شود.

به گفته یاتوفو، این استفاده از صفحه نمایش های انعطاف پذیر همراه با پارتیشن بندی نامتعارف فضا به “تجربه ای بین یک نمایشگاه پاپ آپ و نمایشگاه معمولی” کمک می کند.

Upper Level Mezzanine در نمایشگاه Jianze در چین توسط YatofuUpper Level Mezzanine در نمایشگاه Jianze در چین توسط Yatofu
میزانسن در توری فلزی سوراخ پیچیده شده بود

این فضای چند منظوره می تواند هم به عنوان یک نمایشگاه و هم به عنوان مکانی برای رویدادهایی مانند نمایشگاه ها یا بازارها عمل کند، به ویژه به دلیل ارتباط آن با فضای عمومی اطراف.

این استودیو گفت: “نمایشگاه بازدیدکنندگان خود را دعوت می کند تا از طریق مفهومی که شادی، راحتی، پذیرش و تمایل به اشتراک گذاری قدردانی از سبک زندگی و خانه را با برند ارتباط برقرار کند.”

  قلاب بافی در مقابل بافندگی - به روز شد
جزئیات مش سطح بعدی در نمایشگاه Jianze China توسط Yatofuجزئیات مش سطح بعدی در نمایشگاه Jianze China توسط Yatofu
این سکو به رنگ سبز مریم گلی برای تکمیل دیوارها و کف های صورتی رنگ شده است.

Yatofu در هلسینکی فنلاند در سال 2017 تاسیس شد و اکنون در سطح جهانی فعالیت می کند و در رشته هایی از جمله معماری داخلی، طراحی محصول و مبلمان، ارتباطات بصری و طراحی استراتژیک فعالیت می کند.

این استودیو قبلاً یک اداره پست ژجیانگ را به یک فروشگاه هدیه و فضای رویداد با رنگ های روشن تبدیل کرده است و فضای داخلی یک چایخانه در هلسینکی را با پالتی از آجر، بلوط و فولاد اکسید شده طراحی کرده است.

عکاسی توسط ون استودیو است.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/02/02/yatofu-jianze-showroom-hangzhou/

Decrease quantity for organic sweatshirt • tiny habits big changes.