فیلمی که حتما باید ببینید: Maudie – The Lettered Cottage

او از همه چیز جدا بود به جز آنچه در درونش بود. »
– مفسر هنر، هنرمند عامیانه مود لوئیس را توصیف می کند

_________________________________

یه فیلم دیدم به اسم مادی (دوبار!) درست قبل از کریسمس و من نمی توانم به شما بگویم که چند بار از آن زمان به آن فکر کرده ام. آیا او را دیده ای؟ این فیلم زندگی نامه ای درباره یکی از محبوب ترین هنرمندان فولکلور کانادا است: مود لوئیس.

مود با چند نقایص مادرزادی به دنیا آمد و از آرتریت ناتوان کننده رنج می برد. اگرچه استفاده از دستان او به طور فزاینده ای دشوار می شد، اما به نظر می رسید که اشتیاق او به نقاشی با افزایش سن تشدید می شود.

در سی سالگی، و مدت کوتاهی پس از ازدواج با یک تاجر ماهی خشن به نام اورت، او تصمیم گرفت که جنبه آفتابی زندگی در ماریتایمز را به تصویر بکشد. از مشکلات جسمی و فقر شدید او، شادترین اثر هنری قابل تصور بود. . هر صحنه با رنگ و شادی بی‌هیجانی پر جنب و جوش بود، و او برای دهه‌ها نقاشی‌هایی از گل‌ها، مزارع، گربه‌ها، پرندگان و بندرگاه‌ها را از کابین کوچکشان 10×12 فروخت.

نقاشی های مود لوئیس

بعد از اتمام فیلم، فکر کردم که خانه کوچک مود و اورت چه شد؟ یک جستجوی سریع در گوگل نشان داد که خانه پس از مرگ ماد و اورت خراب شده بود، اما اعضای جامعه برای حفظ آن گرد هم آمدند. وقتی فهمیدم که از مکان اصلی خود برداشته شده و به گالری هنری نوا اسکوشیا برده شده است، بسیار راحت شدم، جایی که در معرض نمایش دائمی است.

  دفترچه باغبانی من | دانه های خردل خانم

خانه ماد و اورت لوئیس در گالری هنری نوا اسکوشیا

فضای داخلی خانه لوئیس در گالری هنری نوا اسکوشیا

در این بین، در حدود شش کیلومتری زمین واقعی، یک ماکت ساخته شده است.

این توسط موری راس، یک ماهیگیر بازنشسته از سیبروک، به عنوان یک پروژه شخصی در ملک خود ساخته شد. موری در 10 سالگی مود لوئیس را ملاقات کرد. سپس عمه و عمویش در خانه ای که دقیقاً روبروی او بود زندگی می کردند.

ماکت خانه موری راس

او حتی فروشگاه اورت را در پشت بازسازی کرد:

سومین خانه یادبود اکنون دقیقاً در مکانی قرار دارد که زمانی خانه لوئیس در آن قرار داشت. این از فولاد ساخته شده است (برای انتقال واقعیت تلخ زندگی مود) و توسط باغ های رنگارنگ احاطه شده است تا دیدگاه کودکانه او را از جهان نشان دهد. این سایت شامل یک باغ چند ساله رنگارنگ، یک میز پیک نیک و نیمکت‌ها، و سه تابلوی تفسیری است: یکی که تاریخ و میراث هنری مود را ارائه می‌کند، دیگری در مورد بازسازی و حفاظت از خانه اصلی آن و دیگری در مورد یادبود فولاد ماکت. معمار Brian MacKay-Lyons این نصب را ایجاد کرده است و وقتی از داخل در شب روشن می شود بسیار گرم به نظر می رسد. او همچنین پیشنهاد کرد که در آینده یک تغییر جایگزین می‌تواند شامل مجسمه‌ای از مود روی صندلی او در کنار پنجره باشد.

خانه یادبود مود لوئیس

من احساس می‌کردم به‌ویژه از داستان مود به‌عنوان یک هنرمند الهام گرفته‌ام، زیرا قبل از شروع وبلاگ‌نویسی، از فروش هنرهای عامیانه‌ام امرار معاش می‌کردم. Etsy در آن زمان وجود نداشت، اما من تعداد بی‌شماری نقاشی‌های رنگارنگ حیوانات و منظره را در eBay فروختم و چمدان‌های پر از آثارم را به هر جشنواره هنری که می‌برد بردم. ممکن است در پست قبلی در مورد این موضوع صحبت کرده باشم، اما یکی از بهترین خاطرات من از آن زمان زمانی بود که در جشنواره هنری کاتالینا در کالیفرنیا پذیرفته شدم. تعجب من را تصور کنید که هر یک از (30) نقاشی من در اولین ساعت اولین روز نمایشگاه 3 روزه فروخته شد! مادرم و کوین آنجا با من بودند (اولین باری بود که با هم آشنا شده بودند) و چون آثار هنری من خیلی سریع فروخته شد، توانستیم بقیه سفر را به استراحت و کاوش در کاتالینا بگذرانیم. شاد، شاد، شاد… 🙂

  نکته سبک: گل های لایه ای برای شاداب ، ظاهر شما

آیا اخیراً فیلم شگفت انگیزی دیده اید؟ توصیه هایی که نباید از دست ندهید در بخش نظرات زیر قدردانی می شوند!

لیلا

منبع: https://theletteredcottage.net/must-see-movie-maudie/

2012/2015 acuz art. Crop hoodie • love is an inside job. Cool math art.