پانل های اداری منحنی پوشیده شده با چوب سبز در نروژ توسط Oslotre

بخش‌های کنده‌شده از چوب با رنگ سبز نمای Lumber 4 را پوشانده است، ساختمانی با کاربری مختلط در نروژ که توسط مشاور محلی Oslotre برای نشان دادن قابلیت‌های ساخت چوب طراحی شده است.

لومبر 4 در یک منطقه صنعتی در حومه شهر کریستیانسند واقع شده است و شامل یک طبقه همکف با فضای تجاری و پنج طبقه دفاتر در بالا است.

نمای یک دفتر کار با چوب سبز در نروژ توسط Oslotreنمای یک دفتر کار با چوب سبز در نروژ توسط Oslotre
پانل های منحنی در دفتر کار با روکش چوب سبز در Oslotre، نروژ وجود دارد

اسلوتر، متخصص ساخت و ساز الوار، به عنوان معمار، طراح داخلی و مهندس سازه برای این پروژه که با استفاده از سازه کامپوزیت الوار چند لایه (CLT) و بتن ساخته شده بود، عمل کرد.

متصل به پلکان ساختمان و هسته آسانسور، منحنی های فرورفته طبقه همکف لومبر 4 مسیر جاده مجاور را دنبال می کند در حالی که طبقات بالایی به سمت بیرون پیش می روند و توسط تیرهای فولادی بزرگ حمایت می شوند. چوب شیبدار.

دفتر کار چوبی لعابدار و سبز در نروژ توسط Oslotreدفتر کار چوبی لعابدار و سبز در نروژ توسط Oslotre
دهانه های لعاب دار و پانل های چوبی سبز منحنی نما را تزئین می کند

این استودیو توضیح داد: “طبقه ها با استفاده از ساختار کامپوزیت CLT و بتن ساخته شده اند و یک سیستم کف نازک و کارآمد را ایجاد می کنند که مسافت های طولانی را در بر می گیرد و همچنین نیازهای آتش و آکوستیک را برآورده می کند.”

او می افزاید: “مورب ها در طبقه همکف دسترسی بهتر خودرو به اطراف ساختمان را تسهیل می کنند، در حالی که هسته ارتباطی موجود فازهای ساخت و ساز مجاور به پایداری جانبی و دسترسی به طبقات اداری کمک می کند.”

CLT و سازه بتنی برای دفتر چوب سبز در نروژ توسط OslotreCLT و <a href=سازه بتنی برای دفتر چوب سبز در نروژ توسط Oslotre” width=”1576″ height=”2364″ srcset=”https://static.dezeen.com/uploads/2023/11/green-timber-clad-office-norway-oslotre_dezeen_2364_col_1-852×1278.jpg 1x, https://static.dezeen.com/uploads/2023/11/green-timber-clad-office-norway-oslotre_dezeen_2364_col_1-1704×2556.jpg 2x” sizes=”(max-width: 1576px) 100vw, 1576px”/>
Oslotre از یک ساختار ترکیبی از الوار چند لایه و بتن برای طراحی استفاده کرد

در داخل، سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ فضاهای کاری روشن و مطبوع ایجاد می‌کنند که با پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای به ترکیبی از فضاهای ملاقات خصوصی و مناطق مشترک تقسیم می‌شوند.

  ملزومات مرتب ، کریسمس - خانه مزرعه شهری اثر جنیفر اوبراین

طبقات سوم و چهارم با یک دهلیز با ارتفاع دوبل به هم می پیوستند که دارای یک راه پله چوبی و یک چراغ بزرگ در مرکز آن بود.

از نظر بیرونی، دهانه‌های لعاب‌دار و پانل‌های چوبی سبز منحنی یک الگوی شطرنجی را در سراسر طبقات اداری ایجاد می‌کنند، در حالی که طبقه همکف منحنی دارای لعاب‌های تمام قد است که قاب چوبی نیز به رنگ سبز رنگ شده است.

این استودیو توضیح داد: “پرم های بالای عناصر منحنی صاف هستند و یک سایه منحنی روی پانل ایجاد می کنند.”

او می‌افزاید: «به مرور زمان، رنگ زیر سایه هوا می‌شود و منجر به تغییر نما با بخش‌های منحنی روشن‌تر و تیره‌تر می‌شود».

آتریوم دو ارتفاع در دفتر کار با روکش چوب سبز در نروژ توسط Oslotreآتریوم دو ارتفاع در دفتر کار با روکش چوب سبز در نروژ توسط Oslotre
یک آتریوم با ارتفاع دو طبقه سوم و چهارم را به هم متصل می کند و دارای یک راه پله چوبی بزرگ است

در داخل، ساختار چوبی ساختمان با پانل‌های صنوبر رنگ‌دانه‌ای سفید و صفحات آکوستیک پشم چوب در معرض دید باقی ماند که برای پوشش دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شد.

مجرای آن نیز در سرتاسر نمایان شده بود و به رنگ بژ کمرنگ برای ترکیب بهتر با سطوح چوبی رنگ آمیزی شد.

این استودیو گفت: “عناصر چوبی به طور برجسته در داخل ظاهر می شوند و گرما را در زمستان و خنکی را در تابستان فراهم می کنند.”

نمای داخلی دفتر کار با روکش چوب سبز در نروژ توسط Oslotreنمای داخلی دفتر کار با روکش چوب سبز در نروژ توسط Oslotre
فضای داخلی با سقف بلند بیانگر ساختار چوبی، پانل های صنوبر و پانل های آکوستیک است.

دیگر پروژه‌های اخیراً تکمیل‌شده در کریستیانسند شامل یکی از دو استراحتگاه مراقبت در فضای باز Snøhetta است که برای ارائه «آرامش فیزیکی و روانی» برای بیماران در دو تا از بزرگترین بیمارستان‌های نروژ طراحی شده است.

عکاسی توسط Kyrre Sundal و Christoffer Imislund انجام شده است.

منبع: https://www.dezeen.com/2023/12/28/curved-panels-of-green-timber-clad-office-in-norway-by-oslotre/

  Civilian از «عظمت» سینماهای اولیه برای دفاتر Sandbox Films ساخته شده است
Sounds exhausting, right ? that’s where structured breaks come in. Internal advocates can be a powerful addition to your linkedin content strategy.