خمیر پیتزا – یک آشفتگی زیبا

دوست دارم بگویم که پیتزا در خانواده من بسیار مورد علاقه است، اما حقیقت این است که من احتمالاً بزرگترین طرفدار پیتزا در خانه خود هستم. روده بر شدن از خنده. این دستور پخت خمیر پیتزا پر استفاده من است. درست ، آن تنها با پنج ماده اولیه آسان است، می‌توان آن را در عرض یک ساعت آماده کرد، و ترکیبی عالی از مخلوط‌هایی است که با دست پرتاب می‌شوند، جایی که پوسته‌ای ضخیم نیست اما نازک هم نیست. فقط یک خمیر پیتزا سنتی خوب.

هنگامی که این خمیر پیتزا آماده شد، من تمایل دارم آن را به اندازه قالب پیتزای 15 اینچی من پهن کنم، اما اگر می خواهید این خمیر را در قالبی با اندازه یا شکل متفاوت بپزید، هنوز هم می تواند خوب عمل کند. ممکن است لازم باشد زمان پخت را چند دقیقه تنظیم کنید اگر آن را کوچکتر (ضخیم تر) کرده اید، اما این یک دستور خمیر بسیار قابل تنظیم است.

مربوط: گزینه های خمیر پیتزا بیشتری می خواهید؟ سپس خمیر پیتزای گندم کامل، پیتزا با پوسته گل کلم یا این خمیر پیتزای غنی از پروتئین را امتحان کنید.

عناصر

  • آب – آب ولرم بهترین است
  • شکر سفید گرانول*
  • مخمر خشک فوری
  • آرد همه منظوره
  • نمک
  • روغن زیتون

*شکر اختیاری است، اما من احساس می‌کنم که به نوعی مخمر را شروع می‌کند، بنابراین تقریباً همیشه آن را اضافه می‌کنم (و زیاد نیست). همانطور که گفته شد، کاملاً خوب است که آن را نیز کنار بگذارید.

  استودیو کراسبی، اینستالیشن با مضمون اداری برای The Frankie Shop ایجاد می کند

جهت ها

آب ولرم را اندازه کنید و در صورت استفاده شکر را اضافه کنید. مخمر را روی آب بپاشید و بگذارید چند دقیقه بماند. باید کف آلود به نظر برسد.

در یک کاسه متوسط ​​تا بزرگ، آرد، نمک و روغن زیتون را اضافه کنید. آب مایه را در آن بریزید و هم بزنید تا یک گلوله از خمیر شل تشکیل شود. یک سطح و دستان (تمیز) خود را کمی آرد پاشی کنید و خمیر را چند دقیقه ورز دهید تا در دستانتان تقریباً کشسان شود.

فقط کمی روغن به کاسه اضافه کنید و کناره ها را بپوشانید و توپ خمیر را به کاسه برگردانید. با یک پارچه بپوشانید. بگذارید دم بکشد تا حجم آن تقریبا دو برابر شود، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت.

روی سطحی که کمی آرد پاشی شده خمیر را به شکل دایره باز کنید. اگر می خواهید مثل فیلم ها آن را در هوا پرتاب کنید، خیالتان راحت باشد، اما من معمولا فقط از وردنه استفاده می کنم. روی یک ورقه پخت کمی آرد پاشی شده قرار دهید.

با سس، پنیر و مواد دیگر بپوشانید. در دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) به مدت 15 تا 16 دقیقه بپزید.

نکاتی برای ساخت

  • اگر مخمر شما کف آلود به نظر نمی رسد و پس از چند دقیقه زنده است (مثلاً اگر دقیقاً شبیه زمانی است که آن را از کیسه بیرون آورده اید) تاریخ انقضا را بررسی کنید، زیرا ممکن است مخمر شما قدیمی باشد و غیر فعال. .
  • اگر آشپزخانه شما سرد یا کشدار است، ممکن است خمیر به این سرعت بالا نیاید. مخمر محیط گرم را دوست دارد. یکی از گزینه ها این است که فر خود را دوباره گرم کنید. لازم نیست داغ باشد، فقط آن را گرم کنید و سپس کاسه خمیر را با حوله داخل آن قرار دهید تا ور بیاید.
  • برخی افراد قبل از افزودن سس و سایر مواد رویه و 10 دقیقه باقیمانده، پوسته را به مدت 5 تا 6 دقیقه از قبل پخته می کنند. من گاهی این کار را انجام می دهم و بافت کمی متفاوت به پوسته می دهد. و گاهی اوقات من از قبل پخت نمی کنم و این نیز اشکالی ندارد. در هر صورت پیتزا درست می‌شود، فقط بافت آن را کمی تغییر می‌دهد.
  10 چیزی که در یکشنبه دوست دارم

دستور العمل های بیشتر پیتزا

برای چاپ

دستور غذا را دریافت کنیددستور غذا را دریافت کنید
دستور غذا را دریافت کنید

بازده 4

آماده سازی 45 دقایق

پختن 15 دقایق

جمع 1 ساعت

دستورالعمل ها

  • آب ولرم را اندازه کنید و در صورت استفاده شکر را اضافه کنید.

  • مخمر را روی آب بپاشید و بگذارید چند دقیقه بماند. باید کف آلود به نظر برسد.

  • در یک کاسه متوسط ​​تا بزرگ، آرد، نمک و روغن زیتون را اضافه کنید.

  • آب مایه را در آن بریزید و هم بزنید تا یک گلوله از خمیر شل تشکیل شود.

  • یک سطح و دستان (تمیز) خود را کمی آرد پاشی کنید و خمیر را چند دقیقه ورز دهید تا در دستانتان تقریباً کشسان شود.

  • فقط کمی روغن به کاسه اضافه کنید و کناره ها را بپوشانید و توپ خمیر را به کاسه برگردانید. با یک پارچه بپوشانید. بگذارید دم بکشد تا حجم آن تقریبا دو برابر شود، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت.

  • روی سطحی که کمی آرد پاشی شده خمیر را به شکل دایره باز کنید. اگر می خواهید مثل فیلم ها آن را در هوا پرتاب کنید، خیالتان راحت باشد، اما من معمولا فقط از وردنه استفاده می کنم. روی یک ورقه پخت کمی آرد پاشی شده قرار دهید.

  • با سس، پنیر و مواد دیگر بپوشانید. در دمای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) به مدت 15 تا 16 دقیقه بپزید.

ملاحظات

شکر اختیاری است، اما من احساس می‌کنم که به نوعی باعث شروع مخمر می‌شود، بنابراین تقریباً همیشه آن را اضافه می‌کنم (و زیاد نیست). همانطور که گفته شد، کاملاً خوب است که آن را نیز کنار بگذارید.
اگر مخمر شما کف آلود به نظر نمی رسد و پس از چند دقیقه زنده است (مثلاً اگر دقیقاً شبیه زمانی است که آن را از کیسه بیرون آورده اید) تاریخ انقضا را بررسی کنید، زیرا ممکن است مخمر شما قدیمی باشد و غیر فعال. .
اگر آشپزخانه شما سرد یا کشدار است، ممکن است خمیر به این سرعت بالا نیاید. مخمر محیط گرم را دوست دارد. یکی از گزینه ها این است که فر خود را دوباره گرم کنید. لازم نیست داغ باشد، فقط آن را گرم کنید و سپس کاسه خمیر را با حوله داخل آن قرار دهید تا ور بیاید.
برخی افراد قبل از افزودن سس و سایر مواد رویه و 10 دقیقه باقیمانده، پوسته را به مدت 5 تا 6 دقیقه از قبل پخته می کنند. من گاهی این کار را انجام می دهم و بافت کمی متفاوت به پوسته می دهد. و گاهی اوقات من از قبل پخت نمی کنم و این نیز اشکالی ندارد. در هر صورت پیتزا درست می‌شود، فقط بافت آن را کمی تغییر می‌دهد.

تغذیه

مصرف تغذیه ای

خمیر پیتزا

مقدار در هر وعده

٪ ارزش روزانه*

*درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است.

توجه: برای راحتی شما، تغذیه به طور خودکار با استفاده از Spoonacular محاسبه می شود. در صورت لزوم، توصیه می کنیم از محاسبات تغذیه ای خود استفاده کنید.

منبع: https://abeautifulmess.com/pizza-dough/

Ai tools for social media. What are pool based fantasy sports ?.