بنیاد Vilcek برندگان جوایز طراحی 2024 خود را اعلام می کند

ترویج: بنیاد Vilcek که مستقر در ایالات متحده است، برندگان جوایز طراحی سال 2024 خود را اعلام کرد و در مجموع 250000 دلار به چهار طراح اهدا کرد.

بنیاد Vilcek از برنامه های متخصصان طراحی مهاجر که در ایالات متحده کار می کنند و در زمینه گرافیک، صنعتی و طراحی محصول تخصص دارند، استقبال کرد.

جوایز طراحی بنیاد Vilcek یکی از چندین برنامه جوایز سالانه است که توسط این سازمان میزبانی می شود.

به گفته این بنیاد، ماموریت اصلی آن تجلیل از کمک هنرمندان و دانشمندان مهاجر به ایالات متحده و افزایش آگاهی در مورد اهمیت مهاجرت برای یک جامعه قوی است.

این بنیاد همچنین قصد دارد از طریق نمایشگاه ها و نشریات هنری، قدردانی از هنر را تقویت کند.

جوایز طراحی بنیاد Vilcek 2024 شامل دو جایزه است: جایزه طراحی Vilcek و جایزه Vilcek برای وعده خلاقانه در طراحی.

عکس از رامون تجاداعکس از رامون تجادا
رامون تجادا جایزه طراحی Vilcek 2024 را دریافت کرد

جایزه طراحی Vilcek به طراح تایید شده توسط هیئت داوران متخصصان صنعت منصوب شده توسط بنیاد Vilcek تعلق می گیرد.

در همین حال، برندگان جایزه Creative Promise از طریق یک فراخوان آزاد انتخاب شدند. طراحان مهاجر زیر 40 سال که چندین سال در ایالات متحده زندگی و کار کرده اند، واجد شرایط درخواست برای این تمایز بودند. متقاضیان توسط گروهی از کارشناسان بررسی شدند و برای نشان دادن “دستاوردهای اولیه برجسته” در بخش خود انتخاب شدند.

رامون تجادا، استادیار دانشکده طراحی رود آیلند (RISD)، برنده جایزه طراحی Vilcek 2024 است.

“جایزه طراحی Vilcek به طراحانی اعطا می شود که حرفه و کار او تأثیر عمیقی در زمینه آنها داشته است – نه تنها بر مشتریان و مؤسسات آنها، بلکه بر دانشجویان و مربیانی که از طریق رهبری خود در طراحی و آموزش آن الهام می گیرند.” جایزه طراحی Vilcek گفت. پایه.

  نحوه تعویض فیلتر هوا در 5 مرحله آسان

تجادا که در جمهوری دومینیکن متولد شد و در نیویورک بزرگ شد، جایزه طراحی Vilcek 2024 را دریافت کرد که شامل یک جایزه نقدی 100000 دلاری برای کارهای او در زمینه مسائل اجتماعی، از جمله نژاد و تأثیرات استعمار است.

Rick Kinsel، رئیس بنیاد Vilcek، گفت: «کار تجادا پرسش‌هایی را در مورد تنوع، دسترسی و برابری در طراحی طرح می‌کند.

او کار خود را هم به عنوان یک طراح و هم به عنوان یک معلم به عنوان «سوراخ» توصیف می‌کند – شکستن سطح برای آشکار ، چارچوب‌های اجتماعی و سیاسی که از لحاظ تاریخی زیربنای تعصبات در هنجارها و شیوه‌های طراحی بوده است.»

عکس خوان کارلوس نوگوئراعکس خوان کارلوس نوگوئرا
Noguera یکی از سه دریافت کننده جوایز Vilcek برای وعده خلاق در طراحی بود

سه جایزه 50000 دلاری – جوایز Vilcek برای وعده خلاقانه در طراحی – به خوان کارلوس نوگوئرا، وائل مورکوس و مریم ترکیه نیز تعلق گرفت.

نوگوئرا، متولد گواتمالا، به دلیل کارش در طراحی محصولات متمرکز بر دسترسی مورد تحسین قرار گرفته است.

نوگوئرا استاد طراحی صنعتی در موسسه فناوری روچستر است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در طراحی صنعتی از RISD دریافت کرده است.

ویلچک گفت: «کار او بر روی صندلی‌های چرخدار در دسترس برای مردم روستایی گواتمالا و ابزارهای آموزشی علم و فناوری، مشارکت مدنی را ترویج می‌کند و عدالت را برای افراد و جوامع نیازمند ایجاد می‌کند.»

عکس وائل مورکوسعکس وائل مورکوس
استودیو طراحی Morcos قصد دارد تایپوگرافی عربی را مدرن کند

مورکوس که فارغ التحصیل RISD است، جایزه ویلچک را برای وعده خلاق در طراحی به دلیل رویکردش به طراحی تایپوگرافی و گرافیک، که “تاریخ پیچیده فرهنگی و سیاسی را ادغام می کند” دریافت کرد.

مورکوس که از زبان زادگاهش لبنان مطلع است، قصد دارد از مهارت های طراحی گرافیک خود برای توسعه تایپوگرافی عربی قابل دسترس و مدرن در استودیوی طراحی Morcos Key خود در بروکین استفاده کند.

  کلبه هالی مک کولی در روزبنک، استرالیا: گشت در خانه

مورکوس توضیح داد: «هدف من نه تنها اطمینان از این است که شکل نوشتاری زبان به اندازه کافی در زمینه‌های دیجیتال مختلف نمایش داده شود، بلکه زنده و مناسب برای تکرارهای آینده است.

عکس مریم ترکیهعکس مریم ترکیه
ترکیه از مجسمه سازی به عنوان راهی برای به چالش کشیدن ساختارهای اجتماعی استفاده می کند

سومین برنده جایزه Vilcek برای وعده خلاقانه در طراحی، ترکیه مضامین جنگ، هنجارهای جنسیتی و ساختارهای پدرسالارانه را از طریق اشکال مجسمه‌سازی با ترکیب مواد ارگانیک و صنعتی مانند خمیر کاغذ، شن، فلز، میلگرد و چوب بررسی می‌کند.

ترکیه، متولد عراق، فارغ التحصیل موسسه پرات است و در سال 2019 در موزه هنر و طراحی اقامت داشت. او آثار خود را در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور به نمایش گذاشته است.

از زمان تأسیس جوایز بنیاد Vilcek در سال 2006، این بنیاد بیش از هفت میلیون دلار جایزه به هنرمندان و دانشمندان مهاجر ساکن و کار در ایالات متحده اعطا کرده است.

درباره جوایز طراحی بنیاد Vilcek 2024 در وب سایت این سازمان بیشتر بدانید.

همه عکس ها توسط بنیاد Vilcek ارائه شده است.

محتوای مشارکت

این مقاله توسط Dezeen برای بنیاد Vilcek به عنوان بخشی از یک مشارکت نوشته شده است. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/02/29/vilcek-foundation-2024-prizes-in-design/

Creating monetizable video content is like any other goal. Discover the kitchen mistake that’s ruining your dishes !.