نحوه تعویض فیلتر هوا در 5 مرحله آسان

این ماه من یک ابتکار جدید در کتاب بازی DIY راه اندازی می کنم تا همه چیزهایی را که برای نگهداری از خانه خود نیاز دارید به شما آموزش دهد. نامیده می شود ” مالکیت خانه 101 ”! من مجموعه‌ای از آموزش‌های ویدیویی و پست‌های وبلاگ را به اشتراک می‌گذارم که شما را در انجام کارهایی که برای اجرای روان خانه شما ضروری هستند راهنمایی می‌کند.

من همچنین مخفیانه، در پشت صحنه، روی یک سند دیجیتالی کار کرده ام که به عنوان “دفتر خاطرات شخصی” شما عمل می کند. این شامل یک چک لیست ماهانه دقیق از تمام این وظایف صاحب خانه است تا بتوانید در بالای وظایف فصلی خود بمانید. امیدوارم ماه آینده آن را راه اندازی کنم و بی صبرانه منتظر دیدنش هستم. این فوق العاده است و فکر می کنم منبع بسیار مفیدی خواهد بود.

چرا فیلتر هوای منزل خود را مرتباً تعویض کنید؟

نحوه تعویض منظم فیلتر هوا

وقتی فهرست بزرگی از کارهای معمولی صاحب خانه را جمع آوری کردم، تعویض فیلتر هوا در بالای لیست قرار داشت. برای چی؟ خوب، زیرا این کاری است که باید چندین بار در سال انجام دهید تا سیستم HVAC خود به درستی کار کند. با این حال، این مرحله ساده اغلب نادیده گرفته می شود!

نقش فیلتر هوا این است که هوای گردشی را از طریق سیستم گرمایش و سرمایش شما تصفیه کند. هنگامی که فیلترهای هوا مسدود می شوند، جریان هوا را به سیستم HVAC شما محدود می کنند و باعث می شود که سخت تر و طولانی تر کار کند و منجر به افزایش قبوض آب و برق می شود! آنها همچنین حداکثر ظرفیت نگهداری را دارند، بنابراین وقتی مال شما پر شد، باکتری ها، آلرژن ها، خاک و گرد و غبار می توانند وارد هوای شما شوند. این به این معنی است که اگر مال خود را تغییر ندهید، در آن همه کثیفی نفس می کشید.

  ایده های هدیه برای روز ولنتاین

هر چند وقت یک بار باید فیلتر هوای خود را تعویض کنید؟

نحوه تعویض فیلتر هوا

من توصیه می کنم فیلتر هوای خود را هر 30 تا 90 روز تعویض کنید. من بدون نصب فیلتر جدید بیشتر از سه ماه نمی مانم. زمان بین فیلترهای جدید ممکن است بسته به خانه شما و افرادی که در آن زندگی می کنند متفاوت باشد. اگر حیوان خانگی دارید یا مشکلات تنفسی دارید، ممکن است به فکر تعویض مرتب خانه خود باشید.

اگر مشغول بازسازی منزل هستید، فیلتر هوای شما را هر هفته تعویض می کنم، تا زمانی که پروژه کامل شود. پروژه های بزرگ بازسازی می توانند گرد و غبار زیادی را از بین ببرند و بهتر است مرتباً مراقب فیلتر جدید باشید. من همچنین تمیز ، مجاری خود را توصیه می کنم و در این پست وبلاگ بیشتر توضیح می دهم.

فیلترهای هوا که ما برای خانه خود انتخاب می کنیم

فرکانس به نوع فیلتری که خریداری می کنید نیز بستگی دارد. فیلترهایی با رتبه MERV بالاتر اغلب کمتر تغییر می کنند. MERV مخفف Minimum Efficiency Reporting Value است. اینها بین 1 تا 20 (1 کم اثرتر و 20 موثرترین) هستند و رتبه بندی MERV توانایی فیلتر ، ذرات از هوا را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، بیمارستان ها از فیلترهایی با رتبه MERV 16 یا بالاتر استفاده می کنند! اگر آسم، آلرژی یا حیوانات خانگی دارید، احتمالاً می خواهید فیلترهایی با رتبه MERV بالاتر انتخاب کنید.

با این حال، رتبه بالاتر لزوماً به معنای بهتر بودن آن نیست. اگر برای سیستم شما بیش از حد بالا باشد، ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد. نگاهی به سیستم تهویه مطبوع خود بیندازید تا مشخص کنید کدام رتبه ممکن است برای شما بهترین باشد.

5 مرحله برای تعویض فیلتر هوا

خوب، حالا که فهمیدیم فیلترهای هوا چقدر مهم هستند و هر چند وقت یکبار باید آنها را عوض کنیم، چطور یکی را عوض کنیم؟ قول می دهم که فوق العاده ساده است. در اینجا پنج مرحله ساده برای دنبال ، آمده است…

  معاملات میان هفته - وبلاگ بکی اونز

مرحله 1: برق را خاموش کنید

ابتدا برق سیستم HVAC خود را قبل از تعویض فیلتر هوا قطع کنید.

ابتدا برق سیستم HVAC خود را قطع کنید. به سادگی به ترموستات خود بروید و مطمئن شوید که گرما، تهویه مطبوع و فن همه روی “خاموش” تنظیم شده اند.

مرحله 2: فیلتر هوای خود را پیدا کنید

پیدا ، فیلتر هوا در سیستم HVAC ما

اکنون زمان آن است که بفهمید فیلتر هوا در کجا قرار دارد. در بیشتر موارد، فیلتر هوا مستقیماً روی سیستم HVAC شما قرار می گیرد. اغلب بین کوره و مجرای هوا یافت می شود. اگر دو سیستم تهویه مطبوع دارید، هر کدام یک فیلتر هوا جداگانه دارند. ما یکی در زیرزمین و یکی در طبقه دوم خانه خود داریم.

چگونه فیلتر هوای خود را پیدا کنیم

اگر مال شما آنجا نیست، احتمالاً در دریچه برگشتی است. این دریچه بسیار بزرگتر از دریچه های معمولی شما خواهد بود. کانال هوای برگشتی هوا را از خانه شما می کشد و آن را به واحد HVAC شما می فرستد تا گرم یا خنک شود.

اگر خانه جدیدی می‌خرید، از بازرس خانه بپرسید که فیلتر هوا در کجا قرار دارد و نحوه تعویض آن را بیابید. اگر اجاره می‌کنید، با صاحبخانه‌تان صحبت کنید و ببینید که آیا آنها مرتباً آن را عوض می‌کنند یا اینکه باید در این کار باقی بمانید.

مرحله 3: اندازه مناسب را بخرید

فیلتر هوا با اندازه مناسب برای خانه خود بخرید

شما مکان را پیدا کرده اید و فیلتر هوای قدیمی را حذف کرده اید. امیدوارم خیلی زشت و پر از ، نبوده باشد. اعداد کناره های فیلتر هوای قدیمی را بررسی کنید، زیرا می خواهید مطمئن شوید که اندازه آن برای دستگاه شما مناسب است.

شما می خواهید قاب فیلتر هوای شما به خوبی در داخل دستگاه قرار گیرد. این امر از گردش هوا در اطراف فیلتر جلوگیری می کند. اگر خیلی کوچک باشد، هوا می تواند لبه ها را دور بزند و فیلتر را به طور کامل دور بزند! اندازه فیلتر شما بسیار مهم است.

ما دو سیستم تهویه مطبوع در خانه خود داریم و برای هر کدام به فیلترهایی با اندازه های مختلف نیاز داریم. من آنها را به صورت عمده می خرم، بنابراین همیشه یک فیلتر جایگزین در دست دارم. همچنین می‌توانید «اشتراک و ذخیره کنید» تا هر چند ماه یکبار فیلترهای جدیدی به خانه شما ارسال شود. این همچنین یادآوری برای تغییر آن برای جایگزینی است.

  یک رنگ خرگوش روی آن قرار دهید

مرحله 4: به فلش جهت جریان هوا توجه کنید

به فلش جهت جریان هوا توجه کنید

اگر می خواهید چیزی را از این پست وبلاگ حذف کنید، امیدوارم این باشد. فیلتر هوای خود را در جهت درست قرار دهید!

مطمئن شوید که فیلتر هوا به سمت درستی قرار دارد

وقتی بازرس ما قبل از خرید خانه ما را نگاه کرد، متوجه شد که فیلترهای هوا در هر دو واحد ما به عقب نصب شده است. کف دست مقابل پیشانی. خوشبختانه ما به بازرس خود توجه کردیم و روش صحیح نصب فیلترهای هوای جدید را یاد گرفتیم. اگر به سادگی از صاحبان قبلی پیروی می کردیم تا ابد به آنها ظلم می کردیم!

می توانید جهت جریان هوای فیلتر را روی دستگاه خود بنویسید

به دنبال فلش کنار فیلتر هوا باشید. فلش باید همیشه به سمت کوره و دور از مجرای برگشتی که هوا را حمل می کند باشد. واحدهای من مستقیماً روی آنها در Sharpie نوشته شده “جریان هوا (با فلش)”. شما هم می توانید این کار را انجام دهید تا فراموش نکنید. اگر فیلتر را وارونه قرار دهید، هیچ چیز را فیلتر نمی کند!

مرحله 5: تقویم خود را علامت گذاری کنید

خداحافظ 2019، نظرسنجی خوانندگان ما

شما تقریباً در خانه هستید. اکنون که فیلتر قدیمی را کنار گذاشته اید و این فیلتر جدید را اجرا کرده اید، یک یادآوری تنظیم کنید تا دوباره آن را تغییر دهید. می توانید از یک نشانگر دائمی برای نوشتن مستقیم تاریخ نصب روی فیلتر هوا استفاده کنید و سپس یک یادآوری در تقویم خود قرار دهید تا حداقل در سه ماه آن را تغییر دهید.

نحوه تعویض فیلتر هوا

خودشه! توانجامش دادی. من به شما گفتم که این کار تعمیر و نگهداری خانه آسان است. اکنون می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که هم از کیفیت هوای داخل خانه و هم سیستم HVAC خود مراقبت می کنید.

برای مشاهده این فرآیند گام به گام ساده از طریق ویدیو، این حلقه اینستاگرام را بررسی کنید.

PS ما اخیراً واحدهای تهویه مطبوع بیست ساله خود را تعویض کردیم. من در مورد فرآیند، نصب، و قیمت (آی!)، همینجا صحبت می کنم.

منبع: https://thediyplaybook.com/how-to-change-air-filter/