چک لیست سرگیجه + آنچه برای من کار کرد

به نظر می رسد که هر چه بیشتر با مردم، به ویژه زنان صحبت می کنم، بیشتر متوجه می شوم که بسیاری از ما در سکوت از سرگیجه رنج می بریم. هر کسی که از آن رنج می برد می داند که چقدر ناتوان کننده است و یافتن پاسخ چقدر دشوار است. من چهارده سال است که این سفر را ادامه می دهم و گاهی اوقات خشمگین می شود. به همین دلیل می‌خواستم تجربیاتم را در این مورد به اشتراک بگذارم، امیدوارم به شما یا کسی که می‌شناسید کمک کند.

چک لیست سرگیجه + آنچه برای من کار کردچک لیست سرگیجه + آنچه برای من کار کرد

سرگیجه یک احساس چرخش و از دست دادن تعادل است که معمولاً توسط گوش داخلی (BPPV) یا عصب دهلیزی ایجاد می شود. سرگیجه یک علامت است و یافتن علت اغلب یک فرآیند طولانی و دشوار است. من در چهارده سال گذشته بارها و بارها به این موضوع پرداخته‌ام و سفرم را در چندین موقعیت در اینجا به اشتراک گذاشته‌ام. این مسابقه قبلی دو ماه به طول انجامید و چند روز آنقدر ناتوان کننده بود که نمی توانستم رانندگی کنم، غذا بخورم یا کارهای ساده انجام دهم.

من یک دکتر نیستم، فقط کسی هستم که روی هر سنگی کار کرده است تا پاسخی پیدا کند. این تجربه شخصی من است: آنچه را که می خواهید یا مفید می بینید بردارید. من یک چک لیست سرگیجه ایجاد کرده ام و در زیر با جزئیات بیشتر به هر یک می پردازم.

به نظر می رسد که هر چه بیشتر با مردم، به ویژه زنان صحبت می کنم، بیشتر متوجه می شوم که بسیاری از ما در سکوت از سرگیجه رنج می بریم.  هر کسی که از آن رنج می برد می داند که چقدر ناتوان کننده است و یافتن پاسخ چقدر دشوار است.  من چهارده سال است که این سفر را ادامه می دهم و گاهی اوقات خشمگین می شود.  به همین دلیل می‌خواستم تجربیاتم را در این مورد به اشتراک بگذارم، امیدوارم به شما یا کسی که می‌شناسید کمک کند.به نظر می رسد که هر چه بیشتر با مردم، به ویژه زنان صحبت می کنم، بیشتر متوجه می شوم که بسیاری از ما در سکوت از سرگیجه رنج می بریم.  هر کسی که از آن رنج می برد می داند که چقدر ناتوان کننده است و یافتن پاسخ چقدر دشوار است.  من چهارده سال است که این سفر را ادامه می دهم و گاهی اوقات خشمگین می شود.  به همین دلیل می‌خواستم تجربیاتم را در این مورد به اشتراک بگذارم، امیدوارم به شما یا کسی که می‌شناسید کمک کند.

*قبل از شروع این لیست، هیدراته کنید، بدن خود را گرم کنید و کشش های اولیه بالاتنه را انجام دهید.

1- اول از همه، مشورت با پزشک اولیه و انجام آزمایشات کامل خون ضروری است. ویتامین D من کم بود که می تواند باعث مشکلات گوش داخلی و سرگیجه شود. اگر اغلب کمبود یک ماده مغذی دارید، سرگیجه یک علامت است. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که بعد از این قرار ملاقات به گوش و حلق و بینی مراجعه کنید، که من چندین بار انجام داده ام.

  دست ساز روز شنبه

2- اگر خانم هستید و در دوران پیش از یائسگی یا یائسگی هستید، با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. هورمون ها همچنین می توانند در مشکلات گوش داخلی نقش داشته باشند. سه ماهه اول بارداری من با پسر دومم زمانی بود که همه چیز در سال 2009 شروع شد. سرگیجه آنقدر بد بود که به اورژانس رفتم. آنها مرا به خانه فرستادند و گفتند همه چیز خوب است. من تا پایان در مورد آنچه کمک کرد بیشتر به اشتراک خواهم گذاشت. از پزشک خود در مورد HRT (درمان جایگزینی هورمون) و مزایا و خطرات آن سوال کنید. من هستم دکتر مری کلر-لا مکث وی در TikTok رژیم غذایی او بسیار ارزشمند بود.

3- مراقب رژیم غذایی خود باشید. مطمئن شوید که آب کافی می نوشید و الکترولیت کافی دریافت می کنید. گلوتن و لبنیات می توانند باعث التهاب شوند. چیزهای دیگری که باید در این مدت مراقب باشید یا تغییر دهید نمک، الکل و کافئین است. همه آنها به عدم تعادل گوش داخلی کمک می کنند. قهوه سخت‌ترین تغییر بود، اما معده‌ام آنقدر حالت تهوع داشت که به هر حال اغلب از فنجان بعدازظهر که مدت‌ها منتظرش بودم صرف نظر می‌کردم. همچنین مطمئن شوید که پروتئین کافی دریافت می کنید.

4- یک دفتر خاطرات داشته باشید. این بسیار ساده و در عین حال بسیار مفید است. وقتی روز خوبی دارید، می توانید به گذشته نگاه کنید و ببینید چه خورده اید و چه نوشیدید، چگونه خوابیدید و آیا کشش کشیدید و از پد گرمکن استفاده کردید یا خیر. اگر روز بدی داشته باشید همینطور. شما شروع به دیدن یک الگو خواهید کرد.

  DIY: کفپوش‌های رنگ‌آمیزی کاملاً ناقص

5- به دنبال درمان های جامع باشید. اگر از سردردهای مزمن، درد گردن و شانه و/یا سفتی رنج می برید و با مراجعه به کایروپراکتیک راحت هستید، این گام بعدی عالی است. همچنین می توانید با یک ماساژور درمانی مشورت کنید. آنها نقاط فشار شما را پیدا می کنند و به شما تسکین فوری می دهند. بررسی ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که اعتبار دارند. سرگیجه شما می تواند مربوط به عصب حاشیه ای بزرگتر در قاعده جمجمه باشد. و اگر مثل من تمام روز را پشت کامپیوتر کار می کنید، این ویدیو برای توضیح نحوه اتصال همه چیز، حتی درد فک (TMJ) و پری گوش بسیار مفید است. این کاملاً منطقی است زیرا وقتی در سال 2009 آن را گرفتم، کایروپراکتیک تنها چیزی بود که به من کمک کرد.

6- پیگیری با گوش و حلق و بینی اگر قبلا انجام نشده است.

7- به متخصص نوترولوژیست مراجعه کنید.

*****این یکی در لیست نیست، اما باید ببینید. بالش مناسب را پیدا کنید. این از شماره 5 پیروی می کند. من یک هدبند را در وسط یک بالش صاف برای حجم بیشتر در مرکز بستم. سپس این قسمت بالای سر من می رود.

شما می توانید من را بخرید صفحه سلامت و تندرستی روی من ویترین آمازون. من از بیشتر محصولات این صفحه استفاده می کنم و دوست دارم. وگرنه من اخیرا سفارش دادم و بی صبرانه منتظر اومدنشون هستم.

پس از تمام این مراحل، می توانم با خیال راحت فرض کنم که سرگیجه من هورمونی است/هورمونی بوده و باعث عدم تعادل گوش داخلی می شود، اما مشکلات مداوم دهلیزی من نیز نقش داشته است. سردردهای مداوم، فشار سر و TMJ مدتی است که بد هستند. دیدن یک متخصص کایروپراکتیک و ماساژ درمانی و تمرینات فیزیوتراپی من به این عصب بزرگ کمک کرده است. احساس می کنم به مسیر برگشتم. انگشتان ضربدری.

  داستان پوسته پوشیده شده با بریوزوآرها

این آخرین سرگیجه ناشی از استرس بود. من مطمئن هستم. مهلت کاری داشتم که به معنای واقعی کلمه غیرممکن بود. البته این را فهمیدم و تا حد خستگی زیاد کار کردم. زنگ بیداری بود. هیچ چیز ارزش به خطر انداختن سلامتی شما را ندارد. حتما مراقب خودت باش زیرا متأسفانه هیچ ، دیگری این کار را نخواهد کرد. پیاده روی کنید و سعی کنید آرامش را در روز خود پیدا کنید. و با دکتر وقت بگیرید.

چک لیست سرگیجه + آنچه برای من کار کرد.  قدم زدن در ساحل به کاهش استرس من کمک کرده است.چک لیست سرگیجه + آنچه برای من کار کرد.  قدم زدن در ساحل به کاهش استرس من کمک کرده است.

من امیدوارم که این اطلاعات به شما کمک می کند. مثل همیشه، همیشه بهتر است از یک پزشک مشاوره بگیرید. من می دانم که مقابله با سرگیجه به صورت روزانه بدون هیچ نقطه شروعی چگونه است. سوالات خود را در زیر مطرح کنید خوشحال میشم هر چی میتونم جواب بدم

روز خوبی داشته باشی دوست من.

منبع: https://cityfarmhouse.com/2024/01/vertigo-checklist-what-worked-for-me.html

If you prefer to keep your content private, this is something you’ll have to turn on manually on tiktok notes. How to host the perfect christmas party – even last minute.