بازسازی متفکرانه در ورسای قدیم توسط معمار صبا قربانعلی نژاد

در منطقه تاریخی سن لوئی ورسای، معمار ایرانی مقیم پاریس، صبا قربانعلی نژاد، آپارتمانی به مساحت 90 متر مربع (حدود 970 فوت مربع) را برای یک خانواده سه نفره بازسازی و مرمت کرد. این ملک در ابتدا با مشکلات فنی در فونداسیون و مشکلات رطوبت و عایق در وضعیت نامناسبی قرار داشت. اما قربانعلی‌نژاد که پیش از همکاری با شرکت‌هایی در پاریس و لندن و ایجاد بنگاه شخصی خود، معماری را در دانشگاه تهران و دانشکده معماری پاریس-است خوانده بود، در نوسازی متفکرانه هنری فعالیت می‌کند. او آپارتمان را به گونه‌ای تنظیم کرد که فضاهایی بیشتر به باغ بزرگ 200 متر مربعی (حدود 2200 فوت مربع) متصل شود، اتاق‌های کوچک و باریک را وسعت بخشید و راهروها و درها را باز کرد تا نور طبیعی بیشتری ایجاد شود.

بیا یک نگاهی بیندازیم:

عکس از Marie Gaudin.

قربانعلی نژاد درب آشپزخانه و اتاق نشیمن منحنی 17 را بزرگ کرد
عکس بالا: قربانعلی نژاد دریچه بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را باز کرد و لبه ها را منحنی کرد تا نور طبیعی بیشتری وارد شود. کف در سرتاسر آپارتمان بتنی صیقلی و دیوارها با رنگ صورتی غبارآلود بسیار ملایم رنگ شده اند. او با صنعتگر Atelier Mayeul Gauvin کار می کرد که رنگ آهکی را سفارشی ساخت و آن را به گونه ای اعمال کرد که سطوح کاملاً صاف نبودند و طوری طراحی شدند که با تغییر نور حرکت کنند.
یک کمد ذخیره سازی یکپارچه، سفارشی طراحی شده توسط معمار، در سایت 18 ساخته شده است
تصویر بالا: یک کمد انباری توکار که توسط معمار طراحی شده بود، در محل توسط نجار ساخته شد و با همان رنگ آهکی دیوارها به پایان رسید.
\2\20; دستگیره های درها دستگیره های چوبی کوهنوردی هستند که ما در متر 19 خریداری کردیم
قربانعلی‌نژاد می‌گوید: «دستگیره‌های درها، دستگیره‌های چوبی کوهنوردی هستند که از بازار خریدیم و همان فریم‌های پنجره را لاک زدیم».
منطقه آشپزخانه از حمامی تشکیل شده است که قبلاً یک حمام در مجاورت یک SME 20 نفره بود
تصویر بالا: فضای آشپزخانه از فضایی تشکیل شده است که قبلاً یک حمام در مجاورت یک فضای ناهارخوری کوچک بود. قربانعلی نژاد حمام را به مرکز آپارتمان منتقل کرد و آن فضا را برای آشپزخانه بزرگتر باز کرد. صفحه کانتر از بتن ریخته گری شده در محل و کابینت های آشپزخانه سفارشی بلوط هستند.
قطعات شیشه مورانو جمع آوری شده توسط مشتریان در c 21 ادغام شد
در بالا: قطعات شیشه مورانو که توسط مشتریان جمع آوری شده بود در کانتر بتنی آشپزخانه گنجانده شد.
جزئیاتی از بافت ها: بتن ریخته شده با دست و دانه بلوط.  22
بالا: جزئیات بافت ها: بتن ریخته شده با دست و دانه بلوط.

منبع: https://www.remodelista.com/posts/versailles-france-renovation-restoration-architect-saba-ghorbanalinejad-mary-gaudin/

  آشپزی هفته: کشور دیگری + Husk در انگلستان