“روندهای واقعی همیشه یک نیاز را برآورده می کنند”

همانطور که TikTok و سایر پلتفرم‌ها به طور فزاینده‌ای مملو از ایده‌های طراحی داخلی می‌شوند، میشل اوگوندهین نکاتی را در مورد چگونگی سازگاری با روندهای تغییر در عصر رسانه‌های اجتماعی فراگیر به اشتراک می‌گذارد.


خبرنگاران روزنامه اغلب تشنه یک نقل قول در مورد “آخرین روندها” هستند. نظر من در مورد نقطه پولکا چیست؟ و رنگ قرمز: در حال حاضر داغ است، درست است؟ بستگی دارد. یا اخیراً، در مورد روند «ثروت کتابخانه» TikTok چه می توانم بگویم؟ هوم، جالبه

البته، فقط به این دلیل که تصاویر بسیاری از چیزهای ناهموار توسط شخصی در اینستاگرام به هم ریخته شده است، یا اینفلوئنسر با صدایی نفس گیر اعلام می کند که خشخاش از نظر نقاشی از ماگنولیا پیشی گرفته است، به این معنی نیست که همه چیز درست است. اما این به معنای شلاق زدن به مفهوم «روندها» نیست: جنبش‌های سبکی که فضای فرهنگی ما را تجسم می‌کنند می‌توانند واقعاً جذاب باشند.

مدهای امروز و فردا می توانند مضر باشند

روندهای واقعی همیشه یک نیاز را برآورده می کنند. آنها که از کیمیاگری میل، منابع موجود و طنین فرهنگی بیرون آمده اند، این قدرت را دارند که حقایق ناگفته را نمایان کنند. با این حال، مدهای حال و فردا می تواند مضر باشد. واقعیت این است که روندهای واقعی در خلاء اتفاق نمی‌افتند. شما همیشه می توانید ریشه آنها را ردیابی کنید. به طور خلاصه، بدون ریشه = بدون ارتباط = مد. و به قفسه ها برمی گردم.

روش دیگر، بازاریابی نامیده می شود. زیرا کسی در جایی با احساس اینکه باید کوسن، لباس، تلفن یا کاناپه کاملاً خوب شما را دور بیندازد و آن را با یک صفت جدیدتر، «فانتزی‌تر»، سریع‌تر، کوچک‌تر، زیباتر یا هر صفتی که دوست دارید درج کنید، پول در می‌آورد. اینجا، مدل

زمان صرف شده در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای پیشبرد علت و پیشبرد پیام خریداری می شود. پایداری یا نبودن آن کاملاً موضوع دیگری است. اینجاست که ارتباط و ریشه های فوق الذکر مطرح می شود.

بدون شک مواقعی وجود دارد که به نظر می رسد یک اردوگاه خلاق روی یک رویکرد منحصر به فرد قرار گرفته است. شماره های ویژه بهار ماه آوریل مجلات مد به طور جمعی می خوانند که “همه چیز در مورد پاستل است!” ” اما آیا قضیه این است؟ یا دفاتر تصویر فقط تمام تصاویر آب نبات رنگی 20 مجموعه طراحان مختلف را جمع آوری کرده و آن را یک لحظه نامیده اند؟

  همه صندلی ها را به من بده

از این گذشته، معمولاً رنگ ها در بهار روشن می شوند و با نزدیک شدن به زمستان تیره می شوند. جالب تر است که توجه داشته باشید که همه در ماه آوریل خاکستری می شوند. اما احتمالاً این پوشش تقویت‌کننده (یعنی مبتنی بر فروش) نخواهد بود.

در فضای داخلی هم همینطور است. زمانی که سردبیر ELLE Decoration بودم، گاهی نامه‌ای از خواننده‌ای ناراضی دریافت می‌کردم که در آن از ظاهر شیک جدید این فصل ابراز تاسف می‌کرد. چرا با ظاهر ماه گذشته که آنها دوست داشتند تغییر کرده بود؟

به عنوان مصرف کننده و طراح، باید از خود بپرسیم

پاسخ من همیشه یکسان بود: وظیفه من این است که به شما نشان دهم چه چیزی وجود دارد، وظیفه شما این است که تصمیم بگیرید چه چیزی را دوست دارید و سپس به آن پایبند باشید. یا در صورت تمایل تغییر دهید. اما نکته اصلی این است که انتخاب شماست. چیزی که من همیشه می خواستم اضافه کنم این است: و مسئولیت سلیقه خود را از روی دوش خود بردارید!

همچنین درست است که یک مقداری از یک شعار ژورنالیستی وجود داشت که در این مسیر پیش می رفت: یکی عجیب است، دو اتفاقی است، اما سه یک روند است! بنابراین اگر سه مورد مشابه به صندوق ورودی رسید، ارزش نگاه ، را داشت.

با این حال، سوال بعدی همیشه این است: چرا؟ چرا این اتفاق می افتد؟ آیا چیزی پشت این موضوع وجود دارد؟ فقط به این دلیل که چیزی جدید است، به این معنی نیست که خبر است. و مهمتر از همه، آیا چیزی به گفتگوی فرهنگی اضافه می کند؟

من فکر می‌کنم این نکته آخر امروز بیشتر مرتبط است. دیگر نمی توان خلق ، برای لذت را توجیه کرد (بی شک هدف هنر همین است). در عوض، به عنوان مصرف کننده و طراح، باید خودمان را زیر سوال ببریم.

  خرگوش های کوچک شلوغ - کلبه حروف

آیا واقعاً این محصول با استفاده از منابع کمتر، نیاز به انرژی کمتر، از بین بردن پلاستیک و در نتیجه احتمال کمتر تبدیل شدن به ،، نسبت به مدل‌های قبل از آن بهبود یافته است؟ اگر نه، چرا این کار را انجام دهید؟

گذشته از این، گاهی اوقات یک “روند” بیشتر از یک “لحظه” کامل منعکس کننده یک حالت است. “روند” قرمز غیرمنتظره را در نظر بگیرید. ما ممکن است این را پسا عقلانی کنیم که صرفاً ریشه در حسی از دوران تاریک دارد که ما را به سمت رنگ جذب می کند. ما را خوشحال تر می کند.

درگیر ، منتقد درونی خود روز به روز حیاتی تر می شود

در مقابل، قرمز یک رنگ عمیق عاطفی است، یکی از قابل مشاهده ترین رنگ ها در طیف، بنابراین رنگی است که ذاتا توجه ما را می طلبد. به همین دلیل است که هم برای تابلوهای توقف و هم برای فروش استفاده می شود. ما به معنای واقعی کلمه برای دیدن آن برنامه ریزی شده ایم. بنابراین، آیا این یک روند قابل تأیید است یا فقط قدرت تئوری رنگ؟ شاید مهم نیست؟

با این حال، هنگام بررسی روندهای رسانه های اجتماعی، ما معمولاً فقط آنچه را که فکر می کنیم قبلاً دوست داریم می بینیم. وقتی صحبت از پاشیدن رنگ به میان می‌آید، بسیار عالی است، اما وقتی صحبت از تقلبی‌های عمیق است که عمداً برای خنثی ، نظرات طراحی شده‌اند، بسیار عالی است.

در نهایت، درگیر ، منتقد درونی خود، حیاتی‌تر و حیاتی‌تر می‌شود. پلتفرم‌ها همیشه جریان ثابتی از تغذیه را ارائه می‌دهند، اما به تعبیر کوکو شانل تکرار نشدنی: محتوا چیزی است که در بیرون وجود دارد – اما این به شما بستگی دارد که به چه چیزی اعتقاد دارید.

حالا به این قفسه ها برگردید. خود تصاویر بی ربط هستند. اگر قرار بود کسی برود و کتاب بخرد تا «ایده بگیرد»، آن وقت چیز اساسی را نمی‌فهمید. بیایید مفهوم خانه را صرفاً به یک پس زمینه تقلیل ندهیم – این باید فضای شخصی شما باشد که از آن می توانید پیشرفت کنید.

بنابراین، برای من، «غنای کتابخانه‌ای» بیان بصری اصالتی است که ما در حال حاضر در جهانی که به نظر می‌رسد به‌طور سلطنتی خراب شده است می‌خواهیم. خانه هایی با قفسه های پر از کتاب های خوانده شده، کنجکاوی ها و طلسم های زندگی، هر چقدر هم که اصیل باشند، پادزهری برای فضای مجازی هستند.

  Le Moulin: لژهای طراحی شده توسط معمار در پروونس

همچنان در دنیای لمسی و ملموس آنالوگ ریشه دارد، همانطور که اخیراً به زیبایی در آخرین فیلم ویم وندرس، روزهای عالی نشان داده شد، که در آن قهرمان اصلی با خوشحالی در دنیای منتخب تلفن های تاشو، نوار کاست و روال ساده زندگی می کند.

مطبوعات را متوقف کنید! روندی که نشان دهنده طرد گردباد زندگی مدرن است

این در مورد احترام به خود، پیشینه، علایق و نشان دادن همه آنها با افتخار است. این بر اساس حرکت هایی است که قبلاً به سمت تخمیر، بافندگی و پخت خمیر ترش دیده ایم. این در مورد گفتن حقیقت و کاهش سرعت است. نوسازی و حرکت نکردن؛ چرخه کار/خرج را رها کنید و از تردمیل مصرف کننده خارج شوید.

آنقدرها ظاهر ساده ای نیست، بلکه نشانه ای قدرتمند از تغییر در اولویت هاست. این بازگشت به اصول اولیه و زندگی متمرکز بر نیازهای انسان است، به عنوان پادزهری در برابر هنجار غالب که زندگی به شدت با سرعت تکنولوژی مصرف می شود تا بهره وری دیگران را به حداکثر برساند.

مطبوعات را متوقف کنید! روندی که نشان دهنده طرد گردباد زندگی مدرن است و نشان می دهد که تفکر بلندمدت و تکامل عاطفی راه رو به جلو است. این ممکن است برای یک عبارت خیلی جذاب نباشد، اما مطمئناً برای آینده ما بهتر از دیوارهای زرشکی یا نقطه های پولکا است.

میشل اوگوندهین یک رهبر فکری در زمینه دکوراسیون داخلی، روندها، سبک و سلامتی است. او یک معمار آموزش دیده و سردبیر سابق ELLE Decoration UK، داور ارشد برنامه کارشناسی ارشد طراحی داخلی بی‌بی‌سی و نویسنده کتاب Happy Inside: چگونه از قدرت خانه برای سلامتی و شادی استفاده کنیم، راهنمای زندگی خوب است. او همچنین به طور منظم با نشریاتی مانند Vogue Living، FT How to Spend It و Dezeen همکاری می کند.

این عکس که Maison M را از استودیو Vaaro نشان می دهد، توسط اسکات نورسورثی است.

Dezeen در عمق
اگر از خواندن مصاحبه ها، نظرات و مقالات Dezeen لذت می برید، در Dezeen In Depth مشترک شوید. این خبرنامه که در آخرین جمعه هر ماه ارسال می‌شود، مکانی منحصربه‌فرد برای خواندن داستان‌های طراحی و معماری است که در تیتر خبرها هستند.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/04/10/michelle-ogundehin-trends-opinion/